atesarp benim de lsil di 2021 de. Kolposkopi yapıldı en düşük risk çıktı o da kendi kendine yok olur dendi. Araya hamilelik doğum girdi 1,5 sene sonra kontrol amaçlı tekrar smear testi yaptırdım, normalde yılda bir deniyor herhangi özel durum yoksa. Bu sefer bir şey çıkmadı, hpv de negatifdi zaten önemli olan hpv nin bazı riskli türlerinin olup olmadığı.
Son testte doktoruma sordum, tek eşlilik varsa nerdeyse böyle bir şey olmaz dedi o yüzden kafama takmiyorum. Yani birden fazla eşlilik varsa sizde veya eşinizde, farklı kişilerle iliski olduysa o zaman risk olabilir.