bitboylum ben 5 buçuk aylıkken başladım. Önce kabak, patates ve havuç ayrı ayrı üç gün kuralını uygulayarak tattırdım. Sonra bezelye mevsimiydi bezelye, fasülye, bal kabağı hepsini yine üç gün kuralına göre tattırdım. Tadımlar için ilk bir sebze tattırıyorsunuz. Sonra o sebzeye bir alerjik reaksiyon göstermiyorsa sebzenin miktarını arttırıp bu kez başka bir sebzeyi yanında tattırıyorsunuz. Böyle böyle tattığı ve yediği besinler artıyor. Ben sebzelerle birlikte iki hafta geçirdikten sonra kendim yoğurt mayaladım ve yoğurt yedirdim. Sonra günde bir ara öğün yoğurt bir ana öğün sebze olarak şekilde süreci devam ettirdim. 6. Ayı dolduktan sonra yumurta sarısı denedim. Sonrasında yüne kendim lor peyniri ve labne peyniri yaptım. Onları verdim. Bebeğim bu tatlara alıştıktan sonra ara öğünlerde elma, armut, muz, şeftali, kayısı gibi ayına uygun meyveleri tek tek tattırdım ve öğünlerine dahil ettim. Bu kez yediği besinlerden çorbalar, püreler, meyveli yoğurt, kahvaltılık tarifler vb. derken yemek kültürünü oluşturdum. İlk bebeğim ve inanın çok araştırarak okuyarak bu yolu izledim. Mutlaka üç gün kuralına uyun. Sebzelerin içerisine bir kaç damla soğuk sıkım zeytinyağı damlatın kabız olmasın diye. İlk sebze ile başlayıp sonra yoğurt ve en son meyve ile devam etmek çok önemli çünkü diğer türlü tatlıyı alan bebek sebzeyi yemekte zorlanıyor. Öğünlerden önce iyice acıktığından emin olun. Alerjik reaksiyon gösteren besinleri ve ya sevmediği şeyleri bir süre sonra yeniden deneyin. Şuan kızım 14 aylık hamdolsun 🧿 sebze meyve et balık tavuk süt ve süt ürünleri vb aklınıza ne gelirse severek yiyor ve hala daha denemediği şeyleri tattırıyorum. Paketli gıdalardan uzak tutuyorum. Sadece hero baby organik kavanoz mamaları kurtarıcı olarak kullanıyorum. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama ben bu süreçte çok tedirgindim ve kendi adıma çok iyi yönettiğimi ve başarılı olduğumu düşündüğüm için yardımcı olmak istedim.