papatyaebru merhaba, bebislerin kulaklari cok hassastir ve yuksek irtifaya bagli basinc farkindan dolayi olusabilecek barotravmalari yetiskinlere nazaran cok daha fazla hissederler, yetiskinlerde bu irtifa farki fark esnasinda nasil sakiz cigneyerek ya da esneyerek (agiz ve burnun ayni anda acik olmasi ile) dengelenmeye calisiliyorsa bebeklerde de emzik veya meme emerek dengelenmeye calisilir, ancak bebegin burnunda herhangi bir tikaniklik olmasi veya emmemesi halinde bebegin ic basinci ve dis ortamin basinci dengelenmesinde sorunlar ortaya cikabilecek ve agiz veya burun yoluyla dengelenememesinden dolayi ilgili basinc farkini bebek kulaklarinda hissedecek, dolayisiyla da cok aglayacaktir.