handecyhhn Kızlar oğlum 17 aylık normalde anne baba dede falan diyordu 2 aydır falan hiç demiyor telefon arada veriyordum hep ister oldu vermiyorum asla cizgifilm acıyorum onun yerine (TRT Diyanet) var egitici cizgifilmler moralim bozuluyor konuşmuyor yani konuşuyor ama kelime olarak değil ne dediği belli olmuyor henüz anne de demedi bana bu arada emzik kullanıyor emzigi kessemmi yoksa normal mi yemek yerken emzigi bırakıyor onun dışında hep ağzında vermediğimiz zaman kıyameti koparıyor bana yardımcı olabilirmisiniz teşekkür ederim:) Sizce ne yapmalıyım?
hayatgzl handecyhhn benim kızımda 26 aylık oda konuşmuyor canım bitek su-mama-baba-dede bu kadar. Herhangi bir problemide yok anlaması görsel hafızası falan çok iyi ama bekliyoruz inşallah canı isteyince konuşucak😂
Marpo handecyhhn benim oğlumda 17 aylık. Ve çok az konuluyor çok üzülüyorum. Önceden söylediği kelimeleri de unuttu. Neden öyle oluyor bilmiyorum. Artık kullanmıyor. Doktora sorduğunda herşey normal diyip geçiştiriyor. Mama tata baba dede diyor. Ama sürekli kullanmıyor. Baba diye takmıştı unuttu. Şimdi tüm gün aç aç diyor. Sadece aç 1 yaşından sonra gel diyor Du unuttu çok uzun süredir demiyor. Hadi diyordu. Oda artık yok. Sizde de öyle mi?
Aslicamm handecyhhn ekran süresi ne kadr? ekranı sıfırlayın emziği de ayırın tabi ki gün içinde emziğin hep ağzında olması doğru değil
btlbsr handecyhhn ekranı kesmenizi öneririm. Henüz ekran için çok küçük (size göre faydalı şeyler izlese bile). Onun dışında sürekli yaptıklarınızı anlatabilirsiniz mutfakta mesela bak soğanı aldım soyuyorum bıçakla doğradım tencereye koydum vs gibi. Sıkıcı gelebilir ama rutine binince insan alışıyor. Bol bol etkileşimli kitap okuyup konuşabilirsiniz.
handecyhhn hayatgzl aaa baya da büyükmüş cevremdeki herkes baskı yapıyor emzigi bıraktır şimdi en az 30,40 kelime kullanmasi lazım diye benimkide öyle maşallah çok akıllı yerinde durmayan Bi bebek ama konusmuyir işte
handecyhhn Aslicamm Ekranı maalesef sifirlayamam çünkü etrafimizda hiç bebek yok haftada 1 gün 10 günde 1 oyun parkına goturebiliyorum hep evdeyiz oyuncaklardanda sıkılıyor bir süre sonra zaten egitici çizgi film canim
handecyhhn atlasinannesi2 Evet kitapları da var günlük söylüyorum renkler hayvanlar vs ama hiç sevmiyot ilgisini çekmiyor canim
handecyhhn btlbsr Bende oyle yapıyorum yemek yaparken ev işi yaparken hep yanımda belirli Bi saat acamaya calisicam bundan sonra madem canim
Aslicamm handecyhhn ekranı sifirlamadiginiz sürece daha çok post açarsınız üzgünüm. Kaç saat izliyor günlük ? Benim oğlumun da etrafında bebek yok ama iki senedir açmadım çünkü konuşma dahil bi çok şeyi olumsuz etkiliyor. Oyuncaklarla kendi kendine oynamasını beklemeyin birlikte oyun kurmaya çalışın zaten ev işlerine dahil edin. Ekran eğitici öğretici olsaydı konusmayi da öğretirdi değil mi orda eksik kalmış
sevvgi handecyhhn eğitici çizgi film deyip güzelleştiriyorsunuz ama merak ettim ne öğrendi bugüne kadar izlediklerinden?
sezer2022 handecyhhn benimkide 19 aylık konuşmuyor canım 🥴 son postuma bak çocuk psikiyatri mi diye post açmıştım
handecyhhn sezer2022 Demekki bebekten bebeğe değişiyor bilemedim ben birazda yalnızlığa bağlıyorum bütün gün evde tek benimle
Yakamoz__00 Benim bebeğim kız 22 aylıkken cümle kuruyordu ekran olmamasi lazım emziige de ihtiyacı yok. Bol bol kitap okuyun birebir sohbet edin. Her yaptığınızı anlatın soru sorun.
handecyhhn Yakamoz__00 Evet benimde Bi arkadasimin öyle emzigi aslinda biraktircaktim ama kayinvalidem erken buldu yazın biraktir dedi diye onu dinliyorum şuan da
btlbsr handecyhhn bi alıcı zamanları oluyo konuşmadan dinliyorlar sadece sonra da birden açılıyorlar. Sadece benim kırmızı çizgim ekran. En azından bi süre ekransız olursanız aradaki farkı anlamanız daha kolay olur
KaynanaYiyen handecyhhn kızım 18 aylık. Bütün gün benimle yalnız. Çok dışarı çıkmazdık. Anca günde belki 30-45 dakka kapıya inerdik. Yürüyüş yapardık. İkili cümleler kurmaya başladı. Kelime haznesi de 100 adet kadar. Ekran yok. Yani bu yalnızlığa bağlanacak bir durum değil açıkçası. Kızım da bazen çok sıkılıyor o an kapıya indiriyorum ya da evimizde kediler var onlarla oynuyor. Bir de emziği tamamen kesmenizi öneririm. Yani çocuğun hep ağzında ise tabiki de konuşmasını duraksatabilir mantıken. Bilemedim. :)
Boncuk-anne handecyhhn bi kaç fikrimi söylemek isterim. emziği biraz azaltın hem 2 yaşına kadar bıraktırmanız lazım aşama aşama o zamana bırakmış olursunuz hemde emzik illaki kınuşmasına etkisi vardır diye düşünüyorum. Birde yanında çok konuşun yaptığınız yemeğe kadar anlatın. kitap okuyun. Ben 2 ayllıkken kitap okumaya başlamıştım kendi kitaplarımı bile yanında sesli okurdum sizinki büyümüş çocuk kitaplarının resimleri ilgisimi çekicektir ama dinlemese bile siz okuyun resimler üstünden anlatın vs. Kelime haznelerine çok katkısı var yanında çok kelimenin telaffuz edilmesinin. Birde bişeyler istediğini anladığınızda hem anlayıp yapmayın mesela su istemeye çalışıyor ne istedin neyi istedin diye tekrarlayın su diyemiyosa bile siz su mu istedin o zaman suyunu veriyorum suyunu al vs diye baya vurgulayın. diyebildiği aşamadan sonra kelimeleri kendisinin kullanmasına yardımcı olun bence.
handecyhhn Boncuk-anne Genelde söylüyorum konuşuyorum zaten şimdi daha da dikkat edeceğim teşekkür ederim canım
Meri-Mel handecyhhn Kızımda da durum aynı (17Aylik olucak 4 gün sonra) TV ,tablet ,telofon yok . Emzik bırakalı 3-4 ay oldu . Kelime dede ,baba,kedi ,teyze ,al ,geldi bum bin gok iki gündür de gapka(şapkaya )
handecyhhn Aslicamm Elbette değil ama o da 4tane çocuk büyütmüş 4 üde emzik emmiş genelde 2 2 buçuk yaşta biraktirmis