Glcnkkz Süt olayı tamamiyle hormonal bir durum ve vücut doğru sinyalleri aldığında süt gelecektir. Ancak bazı annelerin deneyimleri de olmayınca olmuyor şeklinde. Öncelikle sizden ricam her iki durumu da iyi şekilde kabul etmek. 1.si Emzirmezseniz mama var ve mama kötü değil 2.si eğer sütünüz tekrar gelirse bu da iyi birşey. Sonra kendinize bir süre tanıyın, tekrar sütümün gelmesi için ne kadar süre uğraşabilirim? 1 ay mı 2 hafta mı nedir? o süreye karar verdikten sonra sizi aşağıya çekip duygularınızı hiçe sayanları asla ama asla dinlemeyin ve takmayın. Siz annesiniz ve meleğiniz sağlıklı olsun gerisi boş.. Hiçkimseye de emzirmeye calısacagınızı vs söylemeyin abuk subuk konusmalarını dinlemeyin. Ve gün içinde bedeninize yüksek ses ile sütüm bebeğime yetiyor sütüm var ben iyiyim diyerek tekrarlar yapın ve ara ara gülün kahkahalar atın. Ve lütfen bedeninize inanın. Ten teması kurmaya calısın, bebeğinizle ılık sıcak arası bir duş alabilirsiniz. Mamasını göğsünüzde verin ilk günler. Bebeğinizin mamasını verdiniz mesela uykudayken elle göğüs masajı yapın ve 3-4 dk boyunca meme ucunuzu sıkıp sıkıp bırakıp ve sonra bir tarak ile yukarıdan aşağıya tarayın göğüslerinizi. Sonra evde varsa elektrikli sağma makinesi ile sağım yapın. Bakın ilk başlarda süt gelmeyebilir, ama her mama sonrası bu sağımları yaparsanız sütünüz mutlaka gelecektir. Ve beslenme çok önemli şekerli paketli şeylerden uzak durun. Bol su için, incir ceviz badem fındık marul dereotu sarımsak yeşil soğan havuç ıspanak tüketin. rezene bazen ters etki yapıyor o yüzden önerilmiyor ayrıca bebeğe toksik olabilir. Şimdi bir de emzirmenin diğer boyutu olan bebek var, bebek meme reddi yapıp emmiyor ve sütünüz o şekilde kesildiyse mutlaka meme reddi sebebinin bulunması gerek.. tazyikli miydi sütünüz bebek kendini memede geri geri atıyor muydu, bebekte dil bağı mı var gibi gibi, bazen büyüme atakları da meme reddi yapıyor ve annenin sütü azalıyor ( ben 85 dogumluyum mesela annem derki sen 3 ay emdin sonra istemedin halbuki o aylar atak evresi ısrarcı olmadan ek gıda baslamıslar ki şimdi devam sütleri var Allahtan. ) Ve son olarak ; ilk bebeğini emziremeden kaybetmiş, ikinci bebeğini emzirmek için yanıp tutusan ben ilk 2 gün haricinde 21 gün emziremedim, bebek sarılıktan gözünü açamadı ve kurtarıcımız mama oldu. Sonra bebek güçlendi, memeyi emdi üzerine sağdıgım sütleri verdim sonra kalan kısmını mamayla tamamladım. Emzirme kampı yaptım. Sonra mamayı günde 2’ye düsürdüm, üzerini sağdıgım sütler ile tamamldım. Sonra da mamayı bıraktık. instagramda emzirme danısmanlarının ( izmiremzirmedanısmanı, emzirmedestektimi) yazılarını okudum hep sağım yaparken. Sizin de sütünüz geldiğinde mamayı bıraktırmak ya da azaltmak için yapmanız gerekenler; emzik biberon evden atılacak, mama kasık ile ya da enjektör ile verilecek. Sağılan sütler biriktirilecek ve her öğünde verilecek az da olsa. Şunu da belirteyim herkesten sağımlarda öyle 100 cc ler falan cıkmıyor, benim toplamda 20 cc cıkmıyordu sağarken sonra 30 oldu, şimdi sağsam yine toplam iki meme 80-90 cc oluyor. çünkü her kadının memesinin süt tutma kapasitesi diye birşey var, ve bu az süt tutan kadınlar sık sık emzirmek zorundalar 2 saati beklemeden. Ayrıca dip not; göğüslerinizi uyardıkca damarlanma görülmesi gerekir, yani teninizdeki o damarlanma size biraz olsun mesaj verecektir denemeye devam konusunda. Lütfen yazdıklarımı yanlıs anlamayın, siz istiyorum dediğiniz için detaylandırdım ama inanın emzirmek veya emzirmemek bizleri böyle ayrıstırmalarına izin vermemek lazım. szaryen veya normal dogum sonuç anneyiZ biz.. Kendinizi asla yetersiz hissetmeyin, kendinize iyi bakın.