Elisarli Merhaba, belediyelerde 2 çeşit alım yapılır. Birisi şöyle olur; belediye mesleğiniz için kadro açtığında internet sayfasından duyuruya çıkar mesela mimar alınacak kriterleri şöyle diye, sonra siz başvuru yaparsınız, kpss puanınızla başvuru sonrası yapılan mülakat puanınız birleştirilir ve kaç kişi başvurduysa puanı en yüksek olan alınır, bu sözleşmeli memur kadrosu için, bu kadroyla işe başladıktan sonra 3 yıl doldurunca kadrolu memur olursunuz.
İkinci olarak da; belediyelere bağlı taşeron şirketler vardır işçilerin bağlı olduğu, bu şirketlere alım yaparlar, burada herhangi bir sınav yada kpss puanına ihtiyaç yoktur. Referansınız güçlüyse belediye başkanının isteğiyle alınabilirsiniz. Taşeron işçi kadrosu aynı işi yapsa dahi her zaman memur kadrosundan çok çok düşük bir maaşla çalışır bu da dip not 😬