ahkalbimm kızımın da vardı bizim takıntı sandığımız davranışları. Şu an 3.5 yaşında, 3 yaş civarı bunun için çocuk gelişim uzmanına gitmiştik. “Anne üstünü değiştirme, anne kolunu sıvama(yukarıda olursa mutlaka gelir indirir), anne saçını toplama, anne saçını topuz yap, anne o kıyafeti giyme diğerini giy” vs vs. Bunları aksi olursa üşünmeyip oturup 1 saat ağlıyodu🤦🏻♀️ bizi yönetmek istediğini baskın bir karakter olduğunu ve kendini ispat etmeye çalıştığını söylemişti gittiğimiz uzman. Sonrasında ben, “ ben saçımı bgn toplamak istiyorum, kendi saçımla ilgili kararı ben veririm sen istemiyosan kendi saçını toplama” gibi cümlelerle sınır koymaya başladım. Çok işe yaradı.
O dönem bu konuyu çok araştırmıştım. Eşlik eden yemek yeme, banyo yapma, ses hassasiyeti gibi sorunlar varsa bir ergoterapist görüşü de alınabilir🌸