berenselen-16 bizde de ıgA düşük çıktı. Sanırım şöyle oluyor eğer çocukta ciddi hastalıklar enfeksiyonlar olmuyorsa takip ediliyor, koruyucu antibiyotik tedavisi başlanıyor. bi de bazı durumlarda test tekrarlanıyor doğru mu yoksa yanlış mı diye çünkü bizde çıktı ama doktor testte hata da olabilir çünkü ıgA düiüklüğünden kaynaklı olan hastalıkların bir çoğu bizde yok. Zaten ağır olsa daha 1-2 yaşında kendini çok belli ediyormuş, sık kulak enfeksiyonu, sık zatürre vs gibi. İlik nakli filan uygulanıyormuş galiba öyle çocuklara. Bi de 4-5 yaşında genelde yükseliyormuş. Tamamen kendiliğinden yükselen bi sistemmiş. Ben sordum çünkü benim yapmam gerekenler ne diye, sadece temiz bakacaksın bu dışarıdan müdahale edilen bir şey değil dedi. Süreci tamamen kestiremiyorlar da zaman gösterecek ne gelişeceğini dedi. Ve şunu dedi, bağışıklık sistemi düşük olup hiç sorun yaşamayan ileri yaşta insanlar da var, henüz 1-2 yaşında ilik nakli olanlarda. Bu tamamen yaşayıp görülecek bir durum ama sizde böyle bir durum olacağını sanmıyorum kendini çok erken belli ederdi ağır olsaydı dedi. Bizde belirtileri söyleyeyim, 2 yaşa doğru çok sık tekrarlayan üst ve alt solunum yolu hastalıkları, zatürre, bronşolit vs ve bazılarında hastane yatışları. Bu mesela çok endişe verici bir durum değilmiş, çocuğumun gelişimi güzel maşallah, çok sık hastalanıyor, yatışta oluyor ancak tedavilere çok hızlı cevap veriyor. Bu yal gruplarında bence çok fazla olan bir sorun sebebini pandemi hamileliği ve pandemi bebekliğine bağlıyorum ben. Ya karnımızdayken geçirdiğimiz covidler ya da sonrasında hastalık kaygısıyla yaklaşımımız etkiledi bilemiyorum ama buna şükür ben çok araştırdım ıga düşüklüğü çok sık karşılaşılan ama en basit düzeydeki bağışıklık sistemi hastalığıymış.