betulonder Merhaba herkese. Ek gıdaya başladık fakat başladığımız günden beri bebeğim kabız oldu. Ne yapsam düzelmiyor. Acı çekerek gaz çıkarıyor ve kakasını yapıyor ama hep azar azar yapıyor. Daha önce kabızlık sıkıntısı yaşadınızmı ne yapmalıyım ?
Seliscee betulonder az az verin yani kaç aylık bilmiyorum ama yeni başladıysanz 1 tatlı kaşığı civarında tadim olarak yemesi yeterli birde zeytinyağı koyun mutlaka
demetmom betulonder bizde de aynı sorun var tadımlık mı veriyorsunuz ek gıdayı internette bi tarif görmüştüm onu yaptım iyi geldi 1 tane gün kurusu kayısıyı sıcak suda yumuşatıp ezin zeytin yağı koyup yedirin ben onu yaptiktan sonra rahatladı kızım
1ipek1ceren betulonder Benim kızım 10 aylık bizde de aynı problem var. Yaklaşık 1 buçuk aydır sürekli tekrarlıyo kabızlığı. Şurup veriyorum tam geçiyo birkaç gün normal yapıyo sonra tekrar oluyo. Kayısıyı haşlayıp püre yapıp yedirdim yine birkaç gün normal yaptı sonra yine kabız oldu artık kafayı yiycem. Çok canım sıkılıyo. Ben mi bişeyi yanlış yapıyorum nerde hata yapıyorum bilmiyorum sinirlerim bozuldu. Geçen gün kızım yapamayıp ağlarken ben de onunla birlikte ağladım 😢
betulonder Mree zeytinyagı koyuyorum yani nerdeyse günde bir tatlı kaşığı zeytinağı yiyor ama yine işe yaramadı 😕
betulonder Seliscee 7 aylık olucak 1 hafta sonra. Doktorumuz sabah ogle aksam seklinde yiyebilir dedi bende kabak havuç patates onları karıştırarak veriyorum yogurt meyve hepsinden veriyorum ama heralde hersey cok geldi aslında istemediğinde vermiyorum yarıda kesiyorum ama öğün sayısımı cok geldi anlamadım. Hergün bir tatlı kaşığı veriyodum sadece tek öğün bianda arttırıncamı ağır geldi anlamadım😕
betulonder demetmom tadımlık vermiyorum aslında tadımlıktı ilk 15 gün sonra doktorumuz sabah öğle akşam şeklinde verebilirsiniz artık diyince ağırmı geldi bu şekilde anlamadım 😕
betulonder 1ipek1ceren bende bi kayısı deniyim ozaman belki geçer çok kötü bişey gerçekten emzirirken çok güzeldi sorun yaşamıyordu ama ek gıda okadar zorladıki bağırsaklarını vücudu kaskatı oluyo acı çekiyor resmen kıpkırmızı oluyo zorlamaktan sonrada çok azıcık toprak gibi bir kaka yapıyor gün içinde bütün bezleri böyle yani rahatsız edicek bişeyde vermiyorum herkesin verdiği gibi normal sebzelerden veriyorum azar azar..
bibibibiskrem betulonder birebir aynısını yaşadım hatta hemoroid oluştu el kadar çocukta sonunda çözdüm durumu doktor lifli gıdalar tuketsin dedi bizde en işe yarayani kabak çorbası . Nezaman kabak çorbası içse çok rahat yapiyo . Bide hergun elma ve armut yediriyorum bunlarda çok rahatlattı . Sizde lifli gıdalar yedirin çorbalar yapin . Biraz zeytinyağıda verebilirsiniz oda çok iyi geliyo . Muz yediriyodum hergun buara muz vermiyorum korkumdan
betulonder bibibibiskrem geçmiş olsun ya bende ondan korkuyorum 😕 evet zeytinyağı veriyorum yemeklerinin içinde günde 1 tatlı kaşığı yiyor. Muz veriyordum 2 gündür vermeyi kesiyim ozaman elma armut veriyim..
Seliscee betulonder ben o dönem sabah akşam vermiştim 3 önüne 8 9 aydan sonra geçtik hatta 6.ayinda tek öğün verdiğim bile oluyordu birde patates biraz kabız yapabilir
demetmom betulonder bende sizin gibi ağır şeyler vermiyorum sürekli sebzelerden vermeme rağmen kabız oluyor muz bile sevmesine rağmen vermiyorum korkumdan ek gıdaya geçen bebeklerde genelde oluyor galiba bu kabizlik sıkıntısı bünyesi alışana kadar bazen çok taş gibi olunca kulak çöpüne zeytinyağı sürüp kakasını yapmasını destekliyorum yapamayınca çok ağlıyor çünkü 🥹
bibibibiskrem betulonder evet muzu bi süre vermeyin elma armut cam rende den gecirip yediriyorum inşallah sizede iyigelir
betulonder demetmom evet benimkide öyle şuan. Bugün tam 5 kere bez değiştirdiğimde her seferinde zorlanmıştı toprak gibi yapmış sanırım daha az vericem öğünleri artık
betulonder Seliscee evet bende artık sabah ve öğlen vericem aradada meyve veya yoğurt ozaman 8 aylık olana kadar belki düzelir..