Herkese merhaba. Eski ptt calisani olarak bu konuda isteyene bili verebilirim. Dogum parasi her dogum yapan kadin 1. Cocukta 300 2. Cocukta 400 3. Ve sonrasinda 600 tl yatiyor. Dogum yaptiktan sonra yaklasik olark 45 gunlukken yatiyor. Ama bazen yatmamista olabilir. En sagliklisi 2 aylikken gitmek. E devlette bankaya gonderilmis tarihinden en gec 2 gun sonra ptt hesabine gecer. Sut parasi anne sgk li ise anneye degilse baba sgkliysa babaya yatar. Devlet memeuysa sut parasi yatmaz. Ikiside sgkli degilse ikisine de sut parasi yatmaz. Dogum parasina bulundugunuz ilcedeki sosyal yardimlasmalardan basvurabiliyorsunuz. 2015 mayis ayindan sonra dogum yapan her kadin alabilir. Almafiginiz dogum varsa yine ayni sekilde sosyal yardimlasmaya basvurarak alabilirsiniz.