Duyusal Oyun halısının yapımını anlatacağım. İsteyen anneler çok olmuş. Becerikli olan veya olmayan her anne yapabilir bence. Çünkü bizler birer süper kahramanız 😍 Hemen hemen her detayı anlatacağım. Eksiğim olursa veya anlamadığınız bir yer olursa sorun hepsini vakit buldukça cevaplayacağım.
1- Malzeme temini yapalım önce. Ben internet sitesinden ( intaşlar.com ) aldım. Sitede kumaşı alırken ne kadar almak istediğini orada belirtebiliyorsun. Orda metre usulü 1 m, 2 m gibi. Ama ben 0.35 yazdım yani 35 cm lik aldım kumaşları. Sizde öyle yapabilirsiniz çünkü kareler 3030. Dikiş ve yanlış kesme payımı da düşününce 35 cm aldım ki rahat edeyim dedim. Kumaş türlerinde de duck kumaş, kadife kumaş, pullu kumaş, havlu kumaş, polar kumaş alıyoruz. Bunların renklerini kendi zevkinize göre alabilirsiniz. 1 yaş altı renk konstratları siyah beyaz kırmızı odaklı ama ben ilerisi için düşünerek aldım. Renklerine de çok takılmadım açıkçası. Zıt renkler falan da yapabilirsiniz siz. Arkasını tek renk bir kumaş seçtim. Benim evimde kullanmadığım bir çarşaf vardı sarı renk ben onu kestim ölçüye göre. Ama siz 160130 ölçülerinde bir kumaş alabilirsiniz. Arka tarafı için. Kumaşı almanız yeterli. Terzi dikecektir onu.
2- Aparat takma kurdaleleri : Bunlar sitede biye olarak geçiyor. Ben biye aldım. Siz kalın, ince karışık renkli kurdeleler de alabilirsiniz. Biyeleri de 0.20 olarak yazdım aldım. 25 kuruş falan tutuyor bir rengi. Çok bir maliyeti yok. Son olarak da çıt çıtları aldım. Küçük boy kafi.
Şimdi gelelim yapım aşamasına.
Cetvelle 30 a 30 şeklinde kareler kestim. Eni 5 kare boyu 4 kare oldu. Bunları önce karışmasın diye teyelledim. Sizde öyle yapın. Vaktiniz yoksa veya dikiş makinanız yoksa terzide diktireceğiniz için orda karışıklık çıkabilir. Teyellemek en mantıklısı.
Sonra biyeleri istediğim yerlere yerleştirdikten sonra toplu iğneyle iğneledim. Biyenin sadece bir tarafı dikilecek unutmayın. Çünkü çıt çıt dikiyoruz ki açıp kapama yaparak başka oyuncaklar takalım. Son olarak bir de fermuar dikimi kaldı. Ben boyuna taktım. 120 cm uzunluğunda beyaz bir fermuar aldım. Onu da diktim ve kapattım. Aslında anlatırken çok uzun gibi ama uzun değil. Bir gün kareleri çizip kesseniz diğer gün biyeleri iğneleyip teyelleseniz 3.gün terziye götürürsünüz bile. Yeter ki malzemeleriniz gelmiş olsun.
Ben bazı karelerin altına poşet, hışırtılı ses çıkarabilecek materyaller bazı karelerin üstüne de tül koyuyorum. Yedek duvağımdan tül kestim misal. Sizde evlerinizdeki kullanmadığınız şeyleri değerlendirebilirsiniz. Üstündeki bazı karelere yaptığım figürlere gelecek olursak Bunlar için de ince keçe aldım. İnce keçeye çizdim kestim basit şeyler zaten. İnce keçeleri de diktim ucundan biraz bırakıp daha sonra içini elyafla doldurup kendim kapattım açık bıraktığım yeri. Bazı karelere çıt çıt diktim. Etkinlik yaptıkça onları takabileyim diye. Çünkü hep bu şekilde kalamaz. İlerde her başka etkinlik yaptığım da onu da bu çıt çıtlara takıp oynatacağım. Son olarak bir de ben alez diktim onu da çiş yapar da süngere geçer yıkaması zor olur diye yaptım. Kullanmadığınız bir alezi oyun halısının ölçüsü kadar kesip alt ve üst parçasının arasına diktirebilirsiniz. Bu şekilde fermuarlı falan da olunca nevresim kılıfı oldu. Makinada da yıkanıyor çıkarılıyor da. Ben misal yanımda da taşırım bunu. Süngerini taşımama gerek yok. 2-3 etkinlik alıp nevresim kılıfını çantaya atarım. Gittiğim bir piknikte vs çıkartıp yere sererim. Oğlum oyalanır. Ha çimde oturmuş ha çarşafın üstünde. Neden olmasın ki. Bence malzemeleri temin edip bir de ölçüp kestikten sonra terzi her işinizi halleder. ( dikiş makinası olmayan anneler için diyorum ) Yapabileceğinizi düşünüyorum. Atladığım bir detay olduysa affola. Sorun cevaplarım tekrardan 🌸🌸🌸
https://hizliresim.com/p5180o
https://hizliresim.com/r0r801
https://hizliresim.com/00dN0o
https://imgyukle.com/i/VTgMTY
https://imgyukle.com/i/VTgAUh
https://imgyukle.com/i/VThnsH