Arkadaşlar bu durumu yaşayıp da oğlu ameliyat olmuş biri olarak yazıyorum bunları...
İlk olarak şunu söyleyeyim bebeklerde bıngıldak 1 veya 1 buçuk yaşındayken kapanır daha önce kapanmaz.Bazı arkadaşlar bıngıldak kapansa da baş çevresi büyümeye devam eder yazmış:YANLIŞ! Bıngıldak ‘erken’ kapandıktan sonra baş çevresi büyümez.Bu da şekil bozukluğuna neden olur.Kaldı ki bu da erken bıngıldak kapanmasının en önemli belirtisidir.
Şu da var bıngıldağın tamamen kapanmasıyla kapanmaya başlaması aynı şey değil.Kapanmaya başlayıp da az bir açıklık dahi olsa baş çevresi büyümeye devam eder.Tabii ki bu süreçte DOKTORLARINIZI dinlemeniz en iyisi olacaktır.Onlar ne derse doğrudur. Ben de bunları buraya gönül rahatlığıyla yazıyorum çünkü ameliyatımızı yapan doktorumuz sağolsun en ince ayrıntısına kadar bilgilendirmişti bizi.