theblackvirgo özelde yaparlar anca çünkü devlette 35 yaşında olman lazım veya çoktan 3.çocuğunu kucağına almış olman lazım, yoksa mümkün değil. Seni anlıyorum, ben de bağlatmaya niyetliyim. Fakat öncesinde kendine süre tanımanı tavsiye ederim. Bu geri dönüşü olmayan bir karar, ciddi bir karar. Kadınız, anneyiz, duygusal varlıklarız, kendi tercihimizle bile olsa kısır olmak bizi duygusal olarak etkileyebilir. Duygularından gerçekten emin olduğunda yaptırmalısın. Ben 3.5 yıl oldu doğuralı, ikizlerim oldu ve benim tekrar hamile kalsam ikiz üçüz sahibi olma ihtimalim çok yüksek, bunun düşüncesi bile beni dehşete düşürdüğü için ve ailemizin tamamlandığını hissettiğimiz için evlat sahibi olmamaya karar verdik. Fakat ben çok duygusaldım, emindim ama ikiz ve prematüre bebeklerim olduğu için yetememiş gibi hissettim, sanki bir bebeğim daha olsa bu sefer her şey düzgün olacak gibi düşündüm. Bu yüzden kendime süre tanıdım, 3.5 yıl geçti ve çok daha berrak bakıyorum her şeye, kararımda da %100 eminim, ilk fırsatta tüplerimi bağlatıcam. Bunları yazarken tek arzum, hislerinden emin olmana yardımcı olmak..
Bunlara karşı kulaklarını tıka, hatta hiçkimseye planlarından bahsetme, senin ailen senin kararların. Ve çok sık duyacaksın neymiş bir arka mahallede kadın varmış 3 oğlu varmış tüplerini bağlatmış sonra işte 3 oğlu da kazada ölüvermiş de kadın tekrar çocuk sahibi olmaya çalışıyormuş. Bu kadın niyeyse herkesin arka mahallesinde var, herkes bu hikayeyi duymuştur. Kulak asmayın, kimseyi ilgilendirmez.
İşin dini boyutu da, kişinin kendini keyfi sebeple kısırlaştırması yasak, fakat ortada anne sağlığını (gerek psikolojik gerek fiziksel olarak) tehdit eden bir durum varsa o zaman öncelik her daim annedir.