biraz büyümüş bir bebeği daha az emzirmek, süt yerine biraz daha fazla katı gıda vermek mümkün ama yeni doğmuş bir bebekle bu tavsiye de yetmiyor süt derdini aşmaya.
İkinci bebeğimin doğduğunun daha ikinci günü yine kanallar tıkandı. İlkinin aksine bu bebek hızla meme emdiği için o kadar çok hava yutuyordu ki gaz sancısından kurtulamıyordu bir türlü. Gaz yapar diye hiçbir şey yiyemez oldum, yine de bebeğin gazı geçmiyordu… Belki gaz sancısı çeken bebeklerin bir kısmının derdi annesinin fazla sütüdür, ama bebeğinin gazından yakınana “sende çok fazla mı süt var” diyen sağlık çalışanına rastlamadım. Ona da ilaç kullanalım!
3 gün önce internete anne sütü nasıl azaltılır sorusunun İngilizcesini yazmak nihayet aklıma geldi ve bütün bu dertlerin bir çözümü olduğunu hayretle gördüm. Benim yaşadıklarımı aynen anlatan çok sayıda yazı var! Meğer yalnız değilmişim, sütü fazla gelen bir çok kadının dertleri aynıymış ve çözümü de varmış… Adaçayı! Hem de bildiğin adaçayından iki bardak içtim ve ertesi gün kurtuldum fazla sütten. Sütüm kesilmiş değil ama göğsüm 2-3 beden filan küçüldü bir günde, dünden beri bebeğimin gazı çok daha az. Süt hâlâ fışkırıyor ama belli ki bebek sütün faydalı kısımlarını da emip doğru dürüst doymaya başladı, dün geceden beri daha uzun uyuyor… Bu kadar kolaymış meğerse! Neden bunların Türkçesi hiçbir yerde yok, insan sinir oluyor, bu basit çareyi bu ülkede doktorlar, ebeler, sağlık ocakları bilmiyor mu? Beni ve bebeğimi bu dertlerden kurtaran yazıyı hemen oturdum çevirdim, umarım başkalarının da işine yarar.
Böyle bi yazı buldum benim gibi çok süt sıkıntısı yaşayana belki çare olur burda araştırmaktan canım çıktı başka anneler rahat bulsun🥰❤️