Momyofthesun 2 yaşa kadar beklemenizi tavsiye ederim. Henüz telaşa kapılmak için erken gibi. Konuşmasını her şey etkiliyor. Mesela tv telefon çok izliyor mu en büyük etken. Kalabalık ortamlara giriyor musunuz aile içerisinde çok fazla sohbet ediyor musunuz, akranlarıyla bir araya getiriyor musunuz mesela bunların hepsi etken. Çocuğunuz kelime söylemeye başladıysa gerisi gelir zaten üstüne düştüğünüz sürece. Arkadaşımın kızı 2,5 yaşını geçti anne ve bu dışında kelimesi yok çünkü gece 3-4e kadar çizgifilm izliyor çocuk televizyon hiç kapanmıyor hep çizgifilm açık. Çocukla iletişim olmadığı içinde maalesef konuşamıyor. Oğlum 18 aylıkken kaç kelimesi vardı hatırlamıyorum ama önümüzdeki ay 2 yaşına girecek mesela bir ay öncesiyle şu an bile çok fark ediyor. Her gün farklı kelimeler söylemeye başladı. Benim oğlum insan sevmediği için özellikle çocuk sevmediği için biz pek kimseyle görüşmeyiz çok nadir yani çocuklu insanlarla bir araya geliriz ama evde yaptığım her işi anlatırım yani ben ve babası sürekli konuşuruz onunla böyle böyle öğreniyor kelimeleri