Çocuklar 2 yaşına doğru artık ufak ufak yalnız oynamaya başlar. Bu 6 yasa kadar devam eder.Kendi kurduğu hayal dünyasında kendi ürettiği ya da büründüğü karakterler doğrusunda bir oyun kurar. Sessizce izleyin bakın göreceksiniz ki bu oyunlar ve konuşmalar günlük yaşananları kapsar.bu korkulacak birşey değil. Eğer çocuk uzun süre 3 t ye maruz kalmıyorsa çevresindeki ya da akranlarıyla iletisiminde bir sorun yoksa kurduğu oyundan hemen ayrilabiliyorsa devamlı suretle kendi kendine oynamak istemiyorsa sıkıntı yok.2 çocuğum var ve ikisi de bu evrelerden geçti.