Dokuzkasimbebesi
yağlı egzama
seboreik dermatit
konak
Bu rahatsızlığın isimleri bunlar. Benim kızımda da var. 1 ay kafasından yok etmeye çalıştım. Zeytinyağı denedim, karbonat denedim, geçmedi.
Mustela konak kremi ve şampuanı aldım onunla ardından konak tarağı ile tarayarak yaptım ama yine de bitmedi azaldı fakat bitmedi. En son mustela konak kremi kullan normal şampuanını kullan ve bioderma atoderm sür dedi doktor ve bioderma kremin ardından elime geldiler kolayca. Ben de her duş sonrası sadece kremden sürüp yumuşatmış olup elimle kaldırdım. Tarakla yapmaktan sıkıldım tırnağımın ucuyla acıtmadan kalkanları tek tek temizledim. Böylece kurtuldum. Ama yine de bitmedi çünkü alerjik bebek. Normal konak gibi değil bu zeytinyağı falan işe yaramıyor. Sizin de bebeğiniz alerjik olabilir çünkü geçmiyorsa ve hep o yağlı tabaka duruyorsa sebebi yağlı yiyecekler, kakao , süt olabilir. Benim kızımın kafasında o tabaka geçmeyince işkillendim. Ardından kaşıntılar başladı. Dediğiniz gibi sarı kabuklu kaldırınca içinden sıvı akam şeyler oluşuyordu hep. Çekirdek ve cips yediğim akşamın gecesi kafasını iyice kaşıyıp mahvetmiş. Doktora gittik. Seboreik dermatit dedi. Kortizonlu karışımlı bi şey yaptırttı ve geçti yaraları. Ama yine çıkmaya devam etti. Araştırdım ve daha bu hafta çözdüm. Yağlı yiyecek, kakao vs etki ediyormuş. Emziriyorum. Yağlama yapıp yediğimiz akşamın gecesi kızımın kafasında yine çıktılar. Aynı akşam sütsüz yumurtasız kakaolu kek de yedim. Kıpkırmızı iltihaplı bi şeylerdi. Kaşınıyordu. Yanağına kadar gelmişti. Kortizon sürdüm. Geçti. Ertesi gün sadece kek ve karnıyarık yedim. Yine çıktılar. Yine sürdüm geçti. Bu kez yine karnıyarık yiyip kek yemedim, çıkmadı. Yani kakaoymuş bizimkine yaramayan. Yağlı şeylerden kaçınmak gerekiyor anlayacağınız. Konak yağ sorunu çünkü. Siz de deneyin tespit edin bence. Bulana kadar canım çıktı çünkü 2 aydır uğraşıyordum bunlarla..