serapkzms
Mehtap08 merhaba 🥰 eğitim hep aklımda olan yapmaya bir türlü cesaret edemediğim bir şeydi. Bebeğim kucağımda pilates topunda sekerek uyuyordu düşünün. Artık 1 saatte zor uyuyordu bide yatağına koyarken uyanırsa ekstra uğraş. Bu süreç beni çok zorladı psikolojik olarak. Bebeğime sinirlenmeye başladım istemsizce kızmamak için verdiğim psikolojik bunalım beni daha da kötüye götürdü sonuş olarak sırtımda bi kas spazmı oldu kendimi çok sıkıyordum çünkü. Karar verdim bugün başlayacağım dedim ilk olarak gün içinde bebeğime ne yapacağımızı anlattım uzun uzun anneciğim artık kucağımda uyumayacaksın yatağın daha güvenli . Kucağımda olmasan bile ben hep yanında olacağım gibi gibi cümleler kurdum. Akşam oldu yemek yedik direkt odasına gittik uyku rutinleri ilk gün uzun tuttum duş aldı suyla oynadı. Odasına kitaplar okuduk yavaş oyunlar oynadık oyun aralarında yine uyku telkinleri verdim. Sonra odasının ışını kapattık koridorda bi gece lambası açtık loş ışıkta sarıldık öptük ninniler şarkılar söyledik sevdiği şeyleri yaptık kısaca siz bebeğinize göre ayarlayabilirsiniz . Pijamaları giydik yatağına geçtik bilmediği için şaşırdı garipsedi yine anlattım anneciğim bu bilmediğin bi uyuma şekli ama ben yine hep yanındayım dedim elimi üstünden çekmedim (benim kzıım histerik bi bebek üzülünce sessiz sessiz ağlar belli etmez bu yüzden teması kesmedim yalnız hissetmesin diye) kalktı oturdu yine anlttım yatırdım sırtına masaj yaptım okşadım saçlarını yüzünü okşadım (bu sırada uyku müziği hep açık) kalktı yine aşırı tepki vermeden anlatıp geri yatırdım. İlk gün 52 dk da uyudu. (Pilates topunda da aşağı yukarı 1 saatte uyuylrdu bu yüzden zaten ne kaybederim ki diye başlamıştım en fazla 1 1.5 saat uğraşırım kafasıyla başladım) Uyuyunca müziği kapttım gece uyanmalarında yine aynı yöntemle geri döndrüdüm uykuya burda en önemli şey aman uyusunda nasıl uyursa uyusun deyip eski yönteme geri dönmeyin bu bebekte kafa karışıklığına yol açar ağlarsam istediğim şekilde uyuyorum deyip daha da çok ağlar her seferinde) . 2. Gün öğlen yine aynı yöntemle uyuttum uyku rutini yapmasanız bile zaten vücudunda melatonin hâlâ olduğu için kolay uyur. Akşam uykusunda yine uyku rutini yaptık yatağına geçtik bu sefer yine temas ettim ama konuşmadım aynı şeyleri yaptım 38. Dk da uyudu. 3. Gün yine aynı şeyler 12. Dk da uyudu 😍 dedim tamam oldu herhalde ya ama şöyle bi sıkıntı varmış bebekler eğitime 4. Ve 8. Gün daha çok tepki gösteriyormuş bu günler eski yöntemi unutma evreleri pes etmeyip yine aynı şeyleri yapıyoruz uyutuyoruz zaten sabit bi yerde uyuduğu için uyku süreleri uzuyor. Amaç destekleri yavaş yavaş bebeği üzmeden kesmek. İlk hafta hiç teması kesmedim yani saklamadan pış pış patpata geçtim. 2. Hafta 1 dk patpat yapıyorsam 10 sn durdum başta şaşırdı durunda gözlerini açtı baktı göz teması kurmadım ama görebileceği yerde bekledim. Bi kaç gün 1 dk patpat 1ü sn dur , bi kaç gün 50 sn patpat 20 sn dur bi kaç gün 40 sn patpat 30 sn dur gibi git gide teması azalttım bunu bebeğinize göre ayarlayın ben kızıma göre yaptım..
Gece beslenmesi, emzik vs kullanıyorsanız ayrıntılı anlatabilirim çok uzun oldu ama teşvik etmek ve zor olmadığını göstermek için yazdım. Uyku eğitimcileride bu bilgileri milyarlar alıp satıyor kendiniz yapabilirsiniz hiç zor değil