haleasel canım oğlum 28 aylık. Çok hareketli bir çoçuktu şuan beter durumdayız. Bu üst baş meselesi son 2 aydır kriz gibi sanki evde çoçuğa birşey yapıyoruz duyanda… :/ Bez değiştirme olayında tekmeler, kahkahalar, bağırmalar bitmiyor… sürekli tekme şeklindr.. ya dışarı çıkacağım üst baş giydirme içün sadece 45-50 dk gidiyor bıkıyorum enerjim gidiyor çığlık kıyamet ama ağlama değil aksine kahkaha gülücük olabildiğince çığlık, tekme, kaçmak, saklanmak… bende farklı bir yöntem geliştirdim işe yaradı💪🏼💪🏼
Şimdi dışarı çıkmadan önce ev içinde eşimle konuşuyoruz ya hani nereye gidelim, tamam 1 saate veya 2 saate çıkalım, hadi sen hazırlan çoçuk bende, yada ben hazırlanayım sen çoçukla ilgilen, işte çoçuğun çantasını hazırladın mı beslenme malzemelerini koy vs… arabasınıda alalım, veya çoçuğun kıyafetleri hazır onları giydir ben geliyorum vs.. tarzı henüz daha çoçuğu giydirmeden bir plan konuşması bir süreç konuşması hazırlık konuşması yapardık.. şuan ise kesinlikle dışarı çıkacağımızdan haberi olmuyor ( ki dışarı hastası çoçuk), neyse; sessizce eşim gider giyinir bende kıyafetlerimi ayarlarım çoçuk babası ile o esnada zaman geçirir ben tüm hazırlığı yaparım haberi olmadan kıyafetlerini falanda ayarlayıp bi köşeye koyarım.. ama haberi olmadan çoçuğum görmeden. Sonra yanına gideriz eşim veya ben oyun esnasındayken birlikte oynamaya devam ederken aaa oğlum terledin mi sen dur bakayım deyip üstünü çıkarmaya başladığımda bir sorun olmuyor, olmadı. Hmmm poponda ıslanmış temiz bez takayım bunu atalım diyorum altını temizliyorum yıkıyorum. Sonra yeni kıyafetleri giydiriyorum sessizce duruyor elinde arabası ile oynuyor o esnada konuşuyorum yine. En son ben giyinip ayakkabısını giyip çıkıyorız o esnada farkına varıo kaçıo gülüyor ama işimiz çok rahat oluyor hemende gelip çıkmak istiyor. İnanılmaz zaman kazandırdı ve yormadı böyle olunca.
Bu diğer mırıldanmalar çığlıklara ise henüz çözüm bulmuş değiliz. Dışarıdaki tavırlara hiç değinmiyorum bile çileden çıkıyorum