fatma_6141 hayır biz 3 yaşında bezi bıraktık , tuvalet eğitiminde hiç sıkıntı yaşamadık. Şimdi oğlum 4 yaşına girmek üzere , her gün düzenliydi ilk kez bayram tatilinde gittiğimiz otelde 4 gün tuvaletini yapmadı hep sordum anne yok dedi 5. gün onu rahatsız etti 10 dk da bir sıkıştım dedi wc koştuk ama nafile kendini parçaladı yapmayacağım popom çok acıyor demeye başladı. biz de günlerdir yapmadığı için canının yandığını düşündük eczaneye danışarak tek kullanımlık lavman aldık, yaptım ve 3 dk sonra istemsizce yaptı. Rahatladığını sandık ancak aynı günün akşamı tuvaleti geldikçe yine tutmaya başladı , korkmuştu canının hep yanacağını düşündü. klozet görünce bile bağırıyordu acıyor diye. 2 gün sonrasında acile gittik çatlak vs yoktu. Lavmanı da yakınlarda yaptığımız için birşey yapmadılar ilaç verdiler Dulcasoft günde 2 kez kullanmaya başladık akabinde 4 gün bildiğimiz hayatımız zehir oldu. Oğlum tam 4 gün ağladı yerlere yattı uyuyamadı ne ev işi ne yemek sabahtan geceye kadar oğlumla uğraştık. gün içinde defalarca kez klozete oturttum yapmamak için feryat figan ağladı öyle bi sıkışmıştıki ona rağmen tutabiliyordu yapmamak için her lafı sözü denedim söz veriyorum acımayacak sana istediğin herşeyi alacağım diye konuştuk hep baktık olmuyor. gece yine acile koştuk röntgenler temiz çıktı yine rahatlasın diye lavman yaptılar 5dk sonra yaptı çok rahatladı neredeyse hastanede uyuyakaldı gece. Ve tabi biz yine oh dedik 20 günlük enterogerminaya başladık yanında dulcasofta devam ve popoya hametan, bepanten arada zeytinyağı ile rahatlatmaya çalıştık ama inanın ertesi 2 gün daha tuttu aynı şekilde yapmam asla yapmam canım yanıyor diye diye geçirdik son gün ise iyice yorulmuştu , sürekli koşturup hareket etmesini sağladık parka çıkardım orada bile kendini zor tutuyordu çok sıkıştım deyip ağlayıp yapmak istemiyordu. Eve geldik karnına beline bol bol masaj yaptım birden yine sıkıştı artık rahat bırakmıştım ağlasa da tamam oğlum ister yap ister yapma ama yaparsan acıdan kurtulacaksın kakana yine eskisi gibi bay bay diyeceğiz ama yapmazsan hep böyle üzgün ve mutsuz olup acı çekeceksin seni asla zorlamayacağım dedim, kolzete konuşa konuşa belki 1000. kez oturttum kalkmak istedi sarıldım bana sarıl sakın korkma seni kaldırırm istersen dedim bi anda tutamadı kendini ve yaptı , o an dedim ki bak oğlum yaptın yapabildin acıdı mı canın dedim hayır anne dedi konuştum güzel güzel söz verdiğim her şeyi yapacağım bizi dinledin teşekkür ederim dedim inananın rengi açıldı aynı gün 3 4 kez kendi isteğiyle yaptı kafasında korkusunu yenmek önemli biz yendik Allaha şükür yoksa burada aylar yıllar geçiren varmış Allah korusun hep korktum ondan darısı sizin ve diğer çekenlerin başına🙏🏻 belki çook uzun yazdım ama yaşadığımız hiç kolay bir süreç değildi manevi olarak mahvolmuştuk. Önemli olan sakın kakadan çok bahsetmeyin üstüne düşmeyin asla azarlamayın güzel güzel büyük bir sabırla açıklamaya çalışın. Beslenmesini bir süre sıvı verin çorba ıspanak kabak yemeği bol su içirin severse kayısı kompostosu suyu bile yeter bol içirin Dulcasoft eczaneye danışarak verebilirsiniz kakası rahatlayana kadar, poposunu kremleyin sabırlı olun elbet düzelecek