kubraa34 Merhaba güzel anneler 3 yaşında oğlum var. Eksik konuşuyor cümle falan kurabiliyor ama hep eksik anlatıyor. Ne yapmalıyım tecrübeli anneler yardımcı olursanız çok sevinirim 😊
Sadeturkkahvesi kubraa34 ses kartları alın konuşmaktan ziyade daha çok sesleri taklit ettirin bide üflemeli oyunlar oynatın baloncuk üfleme gibi
Hayaldunyam kubraa34 takip eden doktorun fikri önemli bence. Ben kizimla hep kitaplara bakiyorum meselq. 12 aylikken kelimeler cogaldi suan 17 aylik ilk hecelerr ile anlatiyor. Yukselen zeka kitaplarina bakin isterseniz. Hayvanli ve resimli oldugu icin dikkatlerini cekiyo. Kedi kopek anne baba anneanne amca dayi kapat ac mama nermin hakki gibi kelimeleri söylüyor ama hep tekrar ediyoruz belki ondandir zamanla her cocuk konusur lütfen kafaya takmayin.
nuhclb İnşallah konuşmayan bütün çocuklar konuşur inşallah bir anne olarak insanin yüreği ağrıyor bi kelimesi söylese gözlerim doluyor nolur dua edin yarın hastaneye gidicem iyi şeyler desin doktor
Halil_3006 nuhclb benim abim 4 yaşında konuşmuş annemlerde endişelenip doktora götürmüşler, doktor abime seslenmiş abim dönüp bakmış doktor şunu söylemiş sadece dilsiz olan çocuk aynı zamanda duymaz sıkıntı yok demiş
girlmam kubraa34 bol bol konuşun çocuğunuzla çocuk ağzı ile değil yetişkin gibi doğru konuşun yani bir de dil terapistleri varmış bu durumla ilgilenen doktor ona yönlendirebilir ve ya izlediği her neyse yabanci dil şeyler izleyip dinlefiyse böyle ters etkileri olabiliyormus
Dolores kubraa34 bol bol oyun, sohbet, park. Diğer çocuklar ile oyun ortamı olsun. İmkan varsa kreşe gitsin. 10 dk ekran bişey yapmaz 3 yaş zaten. Hiç ilerleme olmaz ise hemen bir çocuk psikiyatri görsün
alpsmother_ kubraa34 ya benim oğlumda böyle maalesef 😏 2 ay sonra 2 yaşına girecek konuşmuyor. Konuşuyor ama duysanız Japonca mı konuşuyor dersiniz öyle farklı bir dilde konuşuyor sessiz sakin de değil. Son 1 aydır falan söylediğim çoğu kelimeyi tekrarlıyor ama sonra kendi kendine söylediğini duymuyorum cümle falan asla yok bende gözlerinin içine bakıyorum ne zaman konuşacak diye
Birbebetoannesi kubraa34 eksik anlatıyor derken, özne yüklem içerikli cümle kurabiliyor mu ? Mesela “anne geldi” gibi.
birinsan14 Sosyalleşme ihtiyacı olabilir mi? Kreşe gidiyor mu veya günlük yaşıtlarıyla bir araya geliyor mu? Çocuklar birbirinden daha kolay kelime öğreniyor.
kubraa34 birinsan14 yok hayır kreşe falan göndermiyorum. Hava iyi olurda kapıya çıkarıyorum o zaman oynuyor çocuklarla falan
ebrusglm kubraa34 benim oğlumda 3 yaş olacak bir ay sonra o da konuşamiyor. Kelimeleri var ama cümle çok nadir. Tek tek cümle söylüyorum ama çok inatçı konuşmak istemiyor 😏