Neden neredeyse herkes kilo aldıran ek gıda tarifi paylaşıyor ve arıyor ? Bebekleriniz çok mu zayıf ? Kilo iyi bir şey mi ? Bebekleriniz persentilin altında mı kaldı hep. Yahu biri okur da ayılır belki ya. Bebeğimi nasıl çeşitli ve sağlıklı beslenmeye alıstırabilirim i sorgulayacagımıza nasıl kilo aldırırım ı sorguluyoruz. Neden acaba? Bilinç altımızda atalardan gelen bir sıska olursan ölürsün algısı mı var ya da bir dirhem et bin ayıp mı örter nedir 😁? Gerçekten merak ediyorum.
Bir de bulamaç sorunu dikkatimi çekiyor. Her şeyi birbirine karıştırıp verme durumu. Misal muz,avokado,labne,ceviz karıştır ez ez ez ver. E burda tadım yapan bebek neyi tattı ? Yapılan bu bulamaçın adı ne, tadı ne ? Muz mu avokado mu ceviz mi labne mi ne tadı aldı neyi öğrendi…
Sabah tuzsuz peynirini yese, avokadosunu, yumurta sarısını yese ama ayrı ayrı tadını , cismini görerek öğrenerek, ara öğün muzunu yese olmuyor mu ? Doğrusu bu zaten de nezaketimden sormak istedim bir.