edefneee öncelikle ben mayayı toz maya alıyorum bu çok önemli çünkü eski ev yoğurdundan yapınca ekşi oluyor. E bebekte satılan yoğurt mayasından aldım arkasında yapılış talimatı yazıyor ben yine de anlatayım. Sütü kaynayana kadar altı açık şekilde pişiriyorum kaynadıktan sonra orta ateşte karıştırarak 15-20 dk kaynatmaya devam ediyorum. Piştikten sonra 1 su bardağı sütü ayırıp mayalama sıcaklığına gelene kadar bekliyorum sonra ayırdığım sütün içine 5 paket toz mayanın hepsini koyup iyice karıştırıyorum. Arkadındaki tarifte 1 paket diyor ama ben 1 paketle yapınca pek tutmadı o yüzden hepsini kullandım. 15-20 dk kadar bekletiyorum sonra tencermedeki süt çok soğmuşsa tekrar mayalanma sıcaklığına kadar ısıtıyorum. Isıttıktan sonra ayırıp mayaladığım o sütü de ekleyip iyice karıştırıyorum. Sonra küçük cam kavanozlara koyuyorum. Bu sırada fırınımı 50 derceye ısıtıyorum. Kavanozların kapağını sadece üstüne koyuyorum tam kapatmıyorum. Fırını kapatıp ısınmış durumdaki fırının içine koyuyorum kavanozları üstüne de bir sofra bezi serip fırını kapağını kapatıyorum. Bu şekilde 10-12 saat bekletiyorum sonra ağızlarını sıkıca kapatıp 12 saatte buzdolabında bekletiyorum. Tatlı ve güzel kıvamlı bir yoğurt oluyor dolaptayken sulanmıyo. Ama ben kızıma yedirmek için 3-4 saat önceden dışarı koyuyorum oda sıcaklığına, ısınınca bir miktar sulanıyor ama normal öyle olması. Bu tarif 2 litre sütten yapıyorum