Mr niye verdikler ki? Kolonoskopi ve endoskopi vermeleri gerekli. Kanlı ishal yaşıyor musunuz ve günde kaç kere çıkıyorsunuz? Crohn ve ülseratif kolit bağışıklık sistemi hastalığı özünde. Kompleks bir yapısı var. Denetimli bir doktor belirtilerinizden bile tahminde bulunabilir. Eğer ikisinden biriyse ve atak dönemindeyseniz doktor desteği alana kadar yapabileceğiniz şey probiyotik takviyesi almak ve diyet yapmak. Bu hastalıklara iyi gelen belli bakteri suşları var. Ben eşime reflor ve NBL probiyotik gold kullandırmıştım. Diyet de glutensiz ve laktozsuz beslenme, baharat ve kizartmadan uzak durma, eğer çok ishal oluyorsanız bir süre lif oranı düşük beslenme faydalı olacaktır. Gaps diyeti diye aşırı katı bir diyet var, ondan fayda gören çok oluyor ama uygulaması zor, inceleyebilirsiniz. Devlette işler çok yavaş işliyor. Önce dahiliyeye randevu alıp gastroya yeşil alan açtırmalısınız. Şanslıysanız 1 ayda randevu bulabilirsiniz. Gastro da kolonoskopi ve endoskopi ister, onun randevusu da yine şanslıysanız 1 ay sonraya verilir. İmkanınız varsa özelde yaptırın tetkikleri. Sonrasında imkanınız varsa bazı hastanelerin özelleşmiş bölümleri oluyor bağırsak hastalıklarında, mesela Marmara eğitim araştırmada vardı ama kalabalık işte. O hastanelerden randevu alabilirseniz daha kapsamlı tetkik yapabilirler. Kocaeli üniversite hastanesi de bu konuda iyi, yine dediğim gibi kolonoskopi randevusu 3 ay sonraya anca gelir.