Gzm17 36 aya kadar normal geç konuşabilir herhangi bir sağlık sorunu yok ise ancak bakacak olursak 24 ayda cümle kuruyor olması gerekiyor genel olarak en azından 2 li cümleler tabiki her çocuk farklı ve özeldir ama pedegoga danışmak da fayda vardır erken yol almak daha önemli. Konuşmasını desteklemek için ne yapıyorsunuz? Ekran var mı varsa ne kadar süre izliyor öncesinde ekran varsa ne kadar dönem oldu bunların hepsi önemli kıyaslamak için asla değil ama 23 aylık kızım hiç ekran izlemedi ve özel bir durumu da var 2-3 lü cümle kuruyor mesela karnım açıktı anne kalk ,su ver ,rica ederim , teşekkür ederim günlük basit kelimelerin hepsini cümle içinde kullanabiliyor ve biz pedegoga da gidiyoruz ablası da var 36 aylık onun da tabi etkisi çok büyük bizim için birde ben herşeyi anlatırım gün içinde ve işlerime onları da dahil ederim