Dorukcum_16
Yani, yapılması gereken ilk şey eğer emzirilen bebeğin inek sütü alerjisi var ise; anne beslenmesinden ilk etapta süt ve süt ürünlerini çıkarmalıdır. Eğer alerjik reaksiyon az da olsa devam eder ise, annenin fındık, fıstık, yumurta gibi başkaca alerjen gıdaları da diyetinden çıkarması gerekebilir.
Yapılması gereken bir diğer şey ise, laktoz intoleransına karşı tavır almaktır. Bu da blok emzirme dediğimiz, bebeğin sütteki laktoz kısmını en az alacak şekilde emzirilmesidir. Bebek bir süre boyunca hep tek memeden emzirilmeye teşvik edilir; örneğin anne sabah 10’dan akşam 6’ya kadar sadece sol memeden emzirmeye karar verebilir. Bu durumda, bebeğe her zaman bıraktığı meme sunulmalıdır ve bu süre içinde emzirilen bebek sütün sulu, yani laktoz içeriği yoğun olan değil, düşük olan yağlı kısmını alır. Aynı zamanda meme sürekli olarak boş tutulacağından, sütteki yoğun su oluşumuna neden olunmaz. Bu süre zarfında anne emzirmediği memesini sağarak boşaltım sağlayabilir ve sağ memesinin en boş halinde bebeğini sağ memeden emzirmeye geçebilir. Bebeğin tahlil sonuçlarında laktoz alerjisi çıkmadığı durumda bu uygulama kesilmeli, tekrar günlük emzirme düzenine geri dönülmelidir. Ancak, bebeğin tahlil sonuçları inek sütü alerjisi değil, laktoz intoleransı çıkar ise, anne kısıtladığı beslenme düzenini tekrar eskiye döndürerek bebeğinin dışardan laktaz enzimi verilmesi yoluyla laktozu sindirmesi sağlanmalıdır. Ayrıca, bazı intolerans durumlarında dışarıdan laktaz enzimi verilmesine gerek olmadan, bir süre blok emzirme yönetimi uygulanarak bebeğin bu sorununun kendi kendine düzelmesi beklenebilir.
internetten aldim. bir deneyin isterseniz blok emzirmeyi.