Doga80
[silindi]
7 aylıkken bezini çekmeye başladı. Mersin’de oturuyoruz buranın havaları çok sıcak, bezle çekilecek bir şey değil. Sonra anlattım bezi çıkaracağım, ama yere pipi yapmak yok diye. İlk başlarda leğene yaptırdım, o şekilde çiş ve kakasıyla tanışmış oldu, metabolizma takip ettim, her 1-1,5 saat çiş teklif ettim ve çişe tuttum, gündüzleri beslemedim, 2-3 kez kaza oldu, ama onun dışında hiç kaçırmadı. Yaklaşık 10 aylıkken uykudan önce bezliyordum, kendisi çekti ve kaçmaya çalıştı, anlattım bu yatak gece çiş gelince söyle diye. Gece kendisi uyanıyordu pipi derdi. O şekilde öğrettim, telafüzü kolay olduğu için. 10 aydan sonra hiç bez kullanmadık. Kaslar her şey çalışıyor, hazır değil, kaslar çalışmıyor gibi bahaneleri dinlemeyin. Temiz olmak bu insanların fıtratında olan bir şey, bizimki beze yapınca iğrenirdi, yatmazdı. Annem beni de bu şekilde alıştırmış, travma falan yok, çünkü hatırlamıyorum. Asıl travma 2-3 yaşlarındaki çocukların kendi dışkısından korkması.