Bebeğim 37 günlük, doktor kontrolüne gittik bugün. Ben de aynı şeyden şikayetçiyim. Doktor birkaç soru sordu, özellikle bir göğsü emerken diğerinden süt geliyor mu diye sordu, evet deyince sütün yeterli dedi. Genelde ilk bebeklerde aileler çocuğun neden ağladığını bilmediği için sürekli emziriyorlar ama bu yanlış dedi. 2 beslenme arasında en az 1 saat boşluk olması gerekiyor, emzirdikten sonra ağlıyorsa bunun başka bir sebebi vardır dedi. Sakinleştirmenin yollarını bulun dedi. Biz de 2 gündür mama veriyorduk, vermeyin dedi. Mama için biraz önce karbonhidrat olayını yazmışlar zaten, ekstra olarak bebeğin alışkanlığını bozduğunux için tepki olarak uyur dedi doktor. Bana çok anormal geldi tabi bu yorum. Bide aranma bir refleksmiş, her arandığında bu aç olduğu anlamına gelmez dedi doktor. Ağlarken emzirilien her çocuk sıkıntısı başka bişey olsa bile sakinleşir dedi. Ayrıca sütün yetmediğini anlamanın birkaç yolu var, kilo alımı, çilli bez sayısı gibi. Onlar normalde yetiyordur zaten sıkıntı yapmaya gerek yok. Bizimkinin kilo alımı yavaş, hatta neredeyse yok. Ona rağmen doktor kilo kaybı yoksa mama için acele etmeye gerek yok çünkü sütün akıyor dedi bana.
Yani ağlarken herşeyi kontrol ediyorum, başka bir sıkıntısı yok gibi geliyor bana açıkçası ama doktorun dediklerini dikkate alıp gözlemleyeceğim. Buraya yazayım, belki size de faydası olur 🌸