Balıkta ve sütte histamin denen bir madde vardır ve ürünler bayatsa özellikle histamin miktarı artar ve zehirlenme etkisi oluşturur. Ancak ikisi de tüketilince illaki histamin zehirlenmesi olacak diye birşey yok. Bünyeden bünyeye ve histamin oranına göre değişir.