ozlemyavuz Düzenlenmiş 4. Ayında fizik tedavi, nöroloji, gelişimsel pediatri ve kardiyoloji kontrol amaçlı görsün dediler ama götüren var mı? Nasıl muayene ediliyor nelere bakılıyor?
nebutantana30 ozlemyavuz fizik tedavi doğum kilosuna göre ve nörolojik sıkıntısı yoksa gerek yok deniyor biz gitmedik doktorumuz gerek yok dedi. Nörolojiye gidince doktor normal muayene ediyor 3 ayda bir sonra işitme ve görmeyle ilgili bir test istiyor çocuk uykusuz gidiyorsun test olmadan uyuyor eğer sıkıntı olursa kısa bir süre sonra tekrar istiyor yoksa 6 ay sonra kontrol istiyor. Kardiyolojiye bir kere 3 aylıkken götürdüm kalbinde bir sıkıntı yok dedi ultrasonla kalbine falan baktı bir sorun yok bir daha gitmene gerek yok dedi ama bir yaşında tekrar götürcem. Gelişimsel pediatri ne oluyor hala anlamadım ama bize denmedi böyle bişey. En önemlisi bence göz rob muayenesini sakın kaçırmayın derim bide işitmeyi umarım hiçbir sıkıntı olmaz sağlıkla büyüsün bebişiniz.
Sungurunannesi ozlemyavuz 32+4 doğum yaptım 6. Ayımızda kontrollerimizi yaptırdık normal standart şekilde sadece nöroloji bölümü çocuk gelişim testi istedi onda da önüne bloklar koydular uzanıp almasına ismiyle seslenildiğinde bakıp bakmamasına baktılar çok şükür hepsinden geçtik.. Yoğun bakım çıkışlı her bebeğe bu söyleniyor. Annesi daha iyi bilir bebeğini gerek varmı yok mu tepkilerine bakarak ama insanın içi rahat etmiyor öyle olsa da..
delirmeceler ozlemyavuz hepsine götürdüm 2 yaşından itibaren artık yıllık gideceğiz tamam diyene kadar bizde üstüne dermatoloji genel cerrahide vardı 28 haftalık doğdular
ozlemyavuz nebutantana30 rop ve işitme testini geçtik çok şükür şuan 3 ay 7 günlük 3 hafta sonra kontrollere gitmemiz gerekiyor da o yüzden merak ettim süreç nasıl diye 🙏🏼 çok teşekkür ederim
LoveStory nebutantana30 bizde de işitme testini ertesi gün yaptılar bir daha çağırmadılar. Göz muayenesini 3. Ay da yaptılar. Sizin kaçınca hafta da doğmuştu
leopar ozlemyavuz fizik tedaviye götürmemiştim ben ama diğerlerine götürdüm bizim ropta vardı onada götürürdük
AEgemm ozlemyavuz gelişimsel pediatriyi duymadım ama diğer bölümlere götürdüm. Kalpten eko çekildi bir sıkıntı yok diye 1 yıl sonra takipli. Nöroloji doktorunu mutlaka araştırın hatta imkanınız varsa özele götürün iyi bir doktora. Fizik tedavi de aynı şekilde gerek görürse nöroloji yönlendiriyor ama bebeğinizi dikkatli inceleyin neyi yapamıyor neyi yapıyor. Mesela bebeğim ellerini çok aktif kullanmıyordu nöroloji fiziğe gerek görmedi ama ben yine de götürüyorum
ozlemyavuz AEgemm fizik tedaviden yanıt alıyor musunuz? Çok geçmiş olsun ve teşekkür ederim bilgi için 🙏🏼
ceylan34 ozlemyavuz hepsine götürdüm normal muayene ediyorlar nörolojide gerekiyorsa kafası için ultrason istiyorlar diğerleride rop muayenesi vs hepsini yaptırdık yani gerekli bence yapılması şart prematüre çünkü çok dikkat etmek lazım.
ozlemyavuz ceylan34 kafa ultrasonunu ben ilk ayında tedbir amaçlı 2 defa çektirdim kanama vs açısından. Aynı tetkik mi gerçi bilmiyorum ama
Sungurunannesi ozlemyavuz 6 aylıkken ismine bakıyordu oğlum bloklara da iki elle uzanıp ağzına alıyordu. Doktor da devamlı iki el uzanmasını isteriz biz dedi tek el uzanması bir problem olabileceğini işaret edebilir demişti. Maşallah bi sıkıntımız olmadı.dedi kardiyoloji doktoru da yaşıtlarıyla eş değer ölçüde gayet iyi dedi kalbi için çok şükür.. Erken geliyorlar ama hepimizden güçlüler miniklerimiz 😍
AEgemm ozlemyavuz devlette klasik hareket gösterdiler onları yaptırdım ama çok faydası olmadı kendim videolardan bakıp yaptırdım onun daha çok faydası oldu. Özele geçen hafta götürdük 1 saat sürdü çocuğu inceledi (bebeğim ellerini çok iyi kullanamıyor) bir hareket yaptı bizimki ellerini açtı tutamaz diye düşündüğüm oyuncağı tuttu. Orada öğrendiklerimizi evde tekrar ediyoruz faydası var gibi. Hiçbir şey yapamıyorsanız bol bol yüzüstü yatırın
AEgemm ozlemyavuz bir de üniversiteye götürürseniz nörolojide sadece ultrason istemiyorlar daha başka şeyler de istiyorlar eeg vep baep ve birkaç bir şey daha istediler biz 2. Ayımızda gitmiştik daha sıra gelmedi mesela bazı şeyler için düzeltilmiş 6. Ayı geçtikten sonraya gün veriyorlar. 6. Ayda işitme testi tekrar yapıldı prematürelerde şart dediler onun için de eğitim araştırma hastanesine gitmek gerekiyor sanırım
ozlemyavuz LoveStory 36. Haftada doğduk , evet bizde işitme testini ertesi gün geçtik bi kaç defa da rop için gittik 3. Muayenede onuda geçtik sırada bölüm kontrolleri var 🙏🏼
nebutantana30 LoveStory benim bebeğim 30 haftalık doğdu yoğun bakımda hepsinden geçti ama kontrol önerildi bizde hepsine gittik çok şükür şuanda da bir sıkıntı yok
ozlemyavuz AEgemm bizler bu konuda araştırarak çok yol katediyoruz sanırım.. umarım çok daha güzel sonuçlar alırsınız
LoveStory ozlemyavuz eğer kafasını tutamazsa düzeltilmiş 4. Ayda nöroloji görmesi lazım demişti doktor. Onun dışında hep aylık yapması gerekenleri kendisi bakıp takip ediyor. Bir de bana kilo kontrolünü iyi yap demişti ilk 2 ay çok zorlanmıştım ama kilo almaya başladıkça toparlamaya başladı kendini. Bu arada kalbine de daha yeni doğduğu zaman bakmışlardı.
ozlemyavuz AEgemm doğumum şehir hastanesinde olduğu için oranın prematüre polikliniği takipli zaten. Bölümlerede oraya götürmeyi düşünüyorum ama bakacağım yinede. Nörolojinin muayenesini merak ediyorum sadece nasıl muayene edildiğini yani
AEgemm ozlemyavuz özeldeki ilk muayenede reflekslerine baktılar normal çocuk doktoru kontrolü gibi. Nesne gösterip takip edip etmediğine ellerini uzatıp uzatmadığına baktılar gözdesinden kaldırıp başını ve ayaklarını ne kadar kaldırıyor ona baktılar. Başını dik tutuyor mu onu kontrol ediyorlar kaslarında tonus artışı var mı diye baktılar. İlk devlet muayenesinde de bir sıkıntı yok deyip göndermişlerdi şuanda sp şüphelisi paran varsa ya da bulup özele götürebiliyorsan ilgi görüyorsun yoksa ilgilenmiyorlar bile. Sizin bebeğiniz geç prematüre sanırım belki de gerek görmeyecekler bazı bölümlere gitmenize
Sungurunannesi ozlemyavuz Hangi şehir hastanesinde doğum yaptınız.. Prematüre polikliniklerinin diğer çocuk bölümlerinden bir farkı olmadığını duymuştum bende gidecektim prematüre polikliniğine ama doğum yaptıran doktorum hepsi aynı demişti