Merhabalar, bu postu hem yaptıklarımı gün gün tutup unutmamak için, hem de faydalanmak isteyen olursa destek olsun diye açıyorum.
Oğlum 8 aylık. 5 aylıkken eğitim almıştım. Başarılı da olduk ama alerji, hastalık ve diş üçlü kombosuyla tüm sürecimiz bozuldu. Dün akşam itibari ile yeniden başladık.
Şu an ki güncel uyku durumumuz şu şekilde ya kucakta ya emerek uyuyor. Memeye tekrar düştüğü için gece saat başı uyanıyor. Ve ilk uyuturken de emmek istediği için uykuya geçme süremiz bazen yarım saati buluyor ve çok yorucu😣
İlk olarak neler yapılması gerek onları yazayım. Bebeğinizin ayına göre uyku penceresi var ben joker.anne var instagramda onun postuna bakarak 4. Ayda başlamıştım saatleri ayarlamaya. Ayı büyüdükçe oğlum kendine göre şekillendirdi onu. İlk uyku uyanıklık saatlerini ayarlayın. Ayrıca bir rutin belirleyin. Rutin bebeğin uykuya geçişini kolaylaştırıyor. Bizim rutinimiz kitap okuma-el yıkama-odalara iyi geceler dileme-emme-perdeleri kapatıp uykuya geçiş şeklinde. Sizde kendinize göre belirleyebilirsiniz.
Şimdi geldik eğitime. Önceliğimiz memede uyumayı bitirmek. Dün gece yattık karnı tok biliyorum ama 1 saat sonra uyandı başladı ver diye. Vermedim ve kucağıma aldım biraz yürüdük şarkı mırıldandık uyudu. 1.30 saat sonra yine aynı ver dedi yine vermedim ve aynı şeyleri yaptık. İlk emzirmemden 3-4 saat dolana kadar meme vermedim.
Bu süreci kabullenmesi 2 3 gün sürüyor. Ve öğrendikten sonra geceleri emmek için 2 belki 3 kere uyanıyor.
Biz ilk günümüzü tam 6 kere uyanıp kucakta dolanarak geçirdik. İlk uyanmalarda ortalığı yıktı. Ama yılmamak lazım.
1.günümüz bu şekildeydi. Bu gece olacak savaşı yarına aktarırım artık😅