Annelikdeneyimim- doktorumuz bilinçsiz serum fizyolojik kullanımının orta kulak iltihabına yol açabileceğini söylediği için ben hiç onlardan kullanmadım. Tabi kullanan çok insan var doğru kullanmak önemli. Benim bebeğim 8 aylık. 1,5 aylıkken ve 3 aylıkken yoğun tıkanıklık yaşadık. Tuzlu su hazırlayıp kulak çubuğuna batırıp burnuna bir iki damla gelecek kadar nem sağlıyordum. Amacım sadece burnuna nem sağlayıp kılcal damarlarına zarar vermemekti. Daha sonra aspiratör yardımıyla çekiyordum. O şekilde temizledim hep. Sağlıklı bir bebeğinde herhangi bir sıkıntı yoksa 2 güne bir temizlemek gerekiyor zaten. Şuan da da yine aynı şekilde ama duru suyla hafifçe, burnuna lavobada abdest aldırır şekilde azıcık su götürüyorum. Sonra aspiratör yardımıyla çekiyorum. Tertemiz oluyor. Bebekler pek hoşlanmıyor burunlarının temizlenmesinden ama mecbur. Naçizane tavsiyem serum fizyolojikleri dikkatli kullanmanız yönünde.