bmmomss Merhaba, usta bir şef arkadaşımdan aldım bu tarifi hiç şaşmaz çok güzel bir tariftir, unla yapılan lapa lapa sütlaçlara benzemez yedikçe yiyesi gelir insanın.
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
Çay bardağından 2 parmak eksik pirinç
Yumurta sarısı
Vanilya
Nişasta
Pirincinizi pişirin, sütünüzü ılıtın.Bir kasede 3 yemek kaşığı nişasta, 1 yumurta sarısı, 1 su bardağı şeker ve vanilyayı güzelce çırpın. Ilıyan süte önce pirinci ekleyin.Karışıma bir kepçe ılıyan sütten ekleyin ve yavaşça süte ilave edin.Kıvam alana dek karıştırın.Göz göz olmaya yakın altını kapatın, fırına vereceksiniz biraz daha önce alabilirsiniz kıvamı mükemmel oluyor. Bu tariften 7 tane fırın kasesi çıkıyor dilerseniz her şeyi 2 katına çıkarıp deneyebilirsiniz ben kefilim bu tarife.(Vanilya seviyorsanız sütlacın altını kapatmaya yakın bir paket daha ekleyebilirsiniz.)😇🫶