Merveee3594 Bugün hemşiremiz aradı aşınız var 9 aylık dedi ama zorunlu değil size bağlı dedi sizce ne yapmam gerekiyor vurdurulmalı mı ? diğer bütün aşılarımızı olduk buna neden böyle dedi anlamadım . Eğer vurdurmayacaksanız söylersiniz sisteme girerim dedi
2bebekli_1deli Merveee3594 zorunlu değil mi dedi bizim 1 hafta geçikti de demediğini bırakmadı bugün nasıl zorunlu değil diyor
2bebekli_1deli Merveee3594 bence yaptır yurt dışından gelen insanlarda kızamık çok görülmüş o yüzden 9. Ay aşısını çıkarmışlar tekrardan
Ozlem_20 Merveee3594 bizim de aynı normalde aşı takviminde 1 yaş olarak gözüküyomuş ama artık artan vakalardan dolayı 9-10 aya da mı neydi açmışlar isterseniz 9 da isterseniz 1 yaşta dedi hemşire bize bizde doktora sorduk 9 ayda yaptırın dedi 2 hafta sonra gidip yaptırcaz
Yazmelegi_ Merveee3594 Allah alla niye öyle demis bize ebe yapılacak dedi gelmeden önce de yumurta beyazi dene birde süt ürünleri dedi
Merveee3594 2bebekli_1deli evet size bağlı dedi neden öyle dedi anlamadım çokta kararsız kaldım öyle diyince
Niihhaann Normalde kızamık aşısı 12. ayda yapılıyordu ama 6 aydan 12 aya kadar hiç aşı olmadığı için sağlık bakanlığı aşıyı 9. aya çekti yani 12. ayında da yaptırabilirsiniz. Tek şartı yumurta beyazı tadımı yapmış olmanız
2bebekli_1deli Niihhaann benim bildiğim yani ebemizden duyduğumuz 6 12 arası aşı olmadığı için değil yurt dışından gelen insanlarda aşırı derece kızamık görülmüş ve bebeklerde Allah korusun ölüme kadar gidiyormuş o yüzden bu aşıyı koymuşlar
Niihhaann 2bebekli_1deli ayrıntıyı bilemiyorum doktorun söylediği buydu bize önemli olan yumurta tadımı yapılmış olması
Niihhaann Merveee3594 Alaka şu,aşıda yumurta proteini var tadım yapmadan alerjisi var mı yok mu bilemezsiniz o yüzden tadım yapıp alerji olmaması durumunda aşının yapılması gerekiyor.
kisayizyaondan Merveee3594 bizim de daha bugün aradı 9. Ay aşısı için, ya bugün yada yarın dedi. Yarın gidicez bizde.
-Sare32- Sarebebek_ alerjiniz mi var yoksa öyle mi yaptırmadınız ben de yaptırmadım da ama 12 ay mecbur dediler