tazeanne98 Kızlar daha 5 gün oldu eve geleli sezaryen doğum olduğu için sütüm daha yeni yeni geliyor. O yüzden doktorumuz 3 saatte 1 50 cc mama artı olarak benim emzirmemi istedi. Emziriyorum mama da veriyoruz ama bebeğim ağlama krizlerine giriyor. Ve bezinde pembelikler oluyor hele çiş yaparken acayip ağlıyor gibi. Ne yapacağız şaşırdık kaldık 😭 besleniyor da aslında 50 cc bi bebek için yeterli değil mi fındık kadar midesi var zaten. Neden oluyor sizce?
etuerk tazeanne98 enfeksiyon olabilir, süt alerjisini olabilir, doktoruna gösterin hanımefendi Allah korusun 5 günlük bebek bursan kulaktan dolma bilgilerle iş yapmayın
Minikaola tazeanne98 benim başıma geldi bu yetersiz beslenme sıvı kaybı denildi. Miktar artınca hemen düzeldi
Sdyll Sanırım doktor Osman gönülal da aynı soruyu görmüştüm ön süt çok emmişse ya da az sıvı almışsa olur demişti, belki 3 saatte bir 50 ml az geliyordur, benim bebeğim 1 haftalıkken 2 saatte bir 60-80 ml falan içiyordu
senemtemur tazeanne98 bebek yetersiz beslendiği için üret kristalleri oluyor genelde açık yavru ağzı rengi ya da pembemsi tonlarında oluyor. Bebeğinizi sık sık emzirin sütünüz yok ise mama ile besleyin (30 cc-40 cc mide kapasiteleri için ideal oluyor mamanın zaten %90 nı su olduğu için toparlanır ) beslenme saatini de 2 saatten fazla geçirmeyin sürekli teklif edin içiyorsa devamlı verin . vücut susuz kaldığı için oluyor merak etmeyin geçer. Bir kaç gün genelde sürüyor. ama kan rengi ise doktora götürmeyi ihmal etmeyin geçmiş olsun
tazeanne98 senemtemur doktorumuz da bunlar yetersiz beslenme dedi emziriyorum sütümü de görüyorum geliyor aslında ama yetmiyor mu yetiyor mu anlamıyorum 😞😞 bende olan bi sorun mu geçiyor bebeğe diyorum
Minikaola tazeanne98 hayır sizde sorun yok eğer 3 saatte bir emziriyorsanız 2 saatte bir emzirin zaten bir gün dikkat edin hemen düzeliyor. Korkmayın buradan kötü bir hastalık çıkmaz sütünüz az ise ki benim azmış mama vermeyi ihmal etmeyin
senemtemur tazeanne98 yenidoğan bebek çok küçük olduğu için çene kasları henüz gelişmedi az çekiyordur mesela 25-30 dakika arası emzirme süreniz oluyorsa bebek doyuyordur yavaş yavaş emer çünkü aralığı uzun olur ama kısa tutuyorsa az emiyordur sütünüz şifa ona üzülmeyin inşallah kısa sürede toparlanır mama verin her emzirme sonrasında teklif edin. Sen elinden gelemi yapıyorsun zaten anne olarak merak etme vicdanen rahat ol ♥️senle alakalı bir sıkıntı yok kafana takmamaya çalış sütüne yansımasın ♥️
Mom_98 tazeanne98 bizim kızda turuncuydu sarılıktan dolayı dedi öenmli değil dedi bende o sırada mama veriyordum
eraysen tazeanne98 turuncu renkli mi? Turuncu renkliyse ürat kristalleri az sıvı alımından yetersiz beslenmeden veya fazla sıvı kaybı varsa bebeğin olur yani yeteri kadar beslense dahi eviniz çok sıcaksa ve çok terliyorsa veya kusuyorsa sıvı kaybettiği için olur bezine dokunun tuz gibiyse ve dağılıyorsa ürat kristallidir doktorunuza bilgi verseniz iyi olur (pembeye yakın renkte olabilir)
izd tazeanne98 genelde az sıvı tüketimine bağlı olur. Ama enfeksiyon ihtimalini de değerlendirmek için hekime göstermekte fayda var. Telefonlaştığınız bir doktorunuz var ise bezin fotosunu yollayabilirsşnşz
Sdyll tazeanne98 bazı bebekler çok düşkün oluyor benim kızım da öyleydi acaba doymuyor mu diye stres yapardım süt mü yok falan diye sağardım da baya da çıkardı ama bazı bebekler de çok içiyor, memeye düşkün oluyor 🤷🏻♀️
Sunismyson tazeanne98 aynı durumu 3 günlükken bebeğimde yaşadım 4. Gün kontrolü vardı fotoğrafını çekmiştim bezinin doktora gösterdim su kaybı olduğunu söyledi ve acil sarılık testi yaptırdı. Sarılık değeri 19.5 çıkınca fototerapi için başka hastaneye gönderdi. Bir gün boyunca yoğunbakımda sarılık tedavisi gördü 13’e düşünce çıktı sonrasında bu durumu yaşamadı yani turuncu çiş ve bezde pembelik. Bol bol emzirmen ya da mama vermen lazım ama benim tavsiyem geç olmadan doktora götürüp sarılık değerlerine aciken baktır derim. Çok geçmiş olsun🙏🏼
tazeanne98 Minikaola mama veriyorum zaten sezaryenden dolayı sütüm çoook iyi diyemem yeni yeni geliyor