Mombebi elbette olabilir.zateb taşıyiciymişsiniz.bazen atak geçirebilir bazen geçirmez ya da hiç gecirmezsiniz.benim kızım doğuştan fmf.hemde bobreginde amiloid biriktiren fmf den.6 yaşında anlaşıldı fmf olduğu.ki bizde sadece bildigimiz teyzemin oglunda var.bebekken sık grip olması fmf belirtisiymis meğer.biz bilmiyorduk.vucudu kızarır kabarirdi.doktor alerji suruplarj verirdi.en son 5 yasindayken çocuk doktorumuz ast,alt değerleri çok yüksek çıkınca çocuk ramatoloji görmesi gerekir dedi.buyuk şehire gittik.1 sene takip sonucu gen tesy
İ yaptirdik.fmf cikti.buyuk ihtimal anne baba olarak siz tasiyicisiniz ki cocugunuzdaki taşıyıcı değil dedi.birde fmf atağında herkes gibi karın agrisi olmuyor kızımda.normal grip oluyor zannediyoruz.bacaklari hafif ağrıyor.basi ağrıyor.ates en fazla 38.bazen ateşi bile çıkmıyor.ishal veya kabız oluyor.bazen göğüs ağrısı oluyor.her atak farklı oluyor.bazen hiç belirti vermeden atak geçiriyor.kontroldeki testlerden öğreniyoruz atak geçirdiğini.hangi organ tutulumu olursa orası ağrıyor fmf de.fmf çok geniş kapsamli bir hastalık.sizde de belirtiler varsa doktorunuz kolsisin başlatmıştır.cnku taşıyıcı olmanız hiç fmf belirtisi olmayacağı anlamına gelmez.fmf atağı geçirirseniz de ilaç kullanmanız gerekir çünkü ilaç kullanmazsaniz böbreklere ve diğer organlara zarar verir ❤️🥰