Merhaba anneler. Öncelikle herkese sağlık diliyorum . 15 ayını bitirmek üzere olan bir oğlum var. Her şeyin normal olduğunu düşünüyordum taa ki yeni bir eve taşındık eşim polis yer değiştiriyoruz. Yeni komşumun aaaa oğlun konuşmuyor mu benimki o yaşta cümleler kuruyordu neredeyse bizimle sohbet ediyordu demesiyle başladı. Oğlumun anlamlı kelimesi yok. Baba dede ninni(anne) gibi daha çok babıldama tarzında. Neyse bunun üzerine hemen doktora gittik çocuk doktoru bunu belirteyim Prof doktor. Durumu anlattık odasında 30 dk kadar kaldık. 10 dk hiç karışmayın dedi izlemek istedi oğlum orayı burayı karıştırmaya başladı sonra ismini sordu Ali diyelim adına Ali dedi oğlum döndü baktı gülümsedi oğlumda doktorun masasına geldi ona gülümsedi eline oyuncak uzattı doktora baktı bir kaç saniye sonra aldı halkalar var ya boyuna göre içine atıyorsun onları taktı doktor alkış yaptı oda baktı doktora gülümsedi sonra sedyeye yatırdı oğlumda izledi doktoru anlamaya çalıştı falan. Sonra bir kaç kez daha seslendi adıyla oğlum genelde baktı diyebilirim. Neyse böyle bir kaç şey yaşandı. Sonra bizim öykümüzü dinledi ben oğluma 12 . Ayından sonra tv izlettim maalesef böyle sonuçlar olacağını bilemiyordum. 3 senelik evliyim oğlum evin içinde tek büyüdü çevremiz de olmadı toplasınız evime 3 senede 10-15 kişi gelmiştir. Çok yalnız ve ilgisiz kalmış oğlım pek dışarıda çıkmazdık. Anlatmazdım sohbet yoktu eşimde öyle çok sessiz birisidir pek konuşmazdık Sofrada her yerde tv vardı. Doktor dedi ki bana gelen çocuklardan bi psikiyatri doktoruna götürün dediğim çocukların %95 maalesef otizim tanısı aldı. Sizin gibi ailelerde 2 ay tv kesin sosyalleşin bol ilgi oyun dışarıya çıkarın akranlarıyla buluşturun dediğim ailelerde durum %95 güzeldi. Gidin oğlunuzla ilgilenin her şeyi bırakın. Göz teması çok iyi adını biliyor algıları açık dedi neyse içim rahat etmedi ben özel eğitim kurumuna götürdüm oğlumla odada ilgilendiler durumu şu şekilde açıkladılar çocuğunuz aslında çok sosyal bir çocuk. Orda küçük çocuklar vardı onların yanına gitti hep küçük çocukların yanına gidiyor zaten onlara bayılıyor. İsmine tepki var göz teması var komutlarda bazı sıkıntılar var ve dil olarak geride kalmış denildi. Özel eğitim aldırmak aldırmamak size kalmış. 3-4 aya çok rahat akranlarını yakalar. Belki dilde gerilik olabilir dil terapistine o zaman gidebilirsiniz dediler.
Oğlumun yapabildikleri
Alkış çak yapıyor bay bay canı istediğinde yapıyor
Oyuncak cep telefonunu ya da benim telefonumu alıyor kulağına götürüyor bıdı bıdı bir şeyler anlatıyor kendince
Mesela ben saçlarımı tarıyorum oda benim saçımı taramaya çalışıyor sonra kendi saçını tarıyor
İşaret ettiğim yere bakıyor bunu her defasında yapıyor
İşaret parmağını kullanmıyordu 10 gündür tv kestik asla açmıyoruz şimdi isteklerini göstermek için değil ama bazı şeyleri işaret ediyor lamba gibi krem gibi mesela geçen halı sahada futbol oynuyorlardı onları işaret etti gibi kendi ilgisini çeken şeyleri işaret etmeye başladı yeni yeni
Bir şeyi istemediğinde kafasını iki yana sallıyor . Mesela parktan eve gidiyordu hadi diyince ya da yemek istemediği bir şeyi uzatınca ya da elinden zorla bir şey aslınca gibi
Resim defteri aldım oğluma karalama yapabiliyor daha yeni aldık
Daha yeni tabağına yemek koymaya başladım kendisi yesin diye çatal kullanıp kendisi yiyebiliyor
İlk gördüğü yabancılardan korkuyor ama 10 dk içinde alışıyor onların yanına gidiyor izliyor yüzlerini inceliyor gülümsüyor
Odada hiç yalnız kalmayı sevmiyor . Birisi çıksın hemen peşinden gidiyor. Çok güzel yürüyor koşuyor merdiven çıkıyor ama inebilir mi bimiyorum denemedik hiç korkuyorum düşer diye
Bir şey anlatırken pür dikkat bizi izliyor . Eşimle sarılınca koşarak geliyor bize sarılıyor. Azıcık eşimle sesimiz yükselsin tartıştığımız biliyor ağlıyor
Tekrarlayıcı hareketi yok parmak ucu yürüme yok kanat çırpma yok dönme yok oyuncakları sıralama yok
Oyuncakları işlevine göre oynar. Bultak yapmaya çalışıyor yuvarlak kare üçgen yapabiliyor yıldız gibi karmaşık şeylerde zorlanıyor. Bizimle oyun oynamaya bayılıyor . Küçük çocukları taklit ediyor durumu görümceme anlattım hemen gelin dediler başka şehirdeler oraya gittik . Oğlu var 5 yaşında onun peşinden hiç ayrılmadı . Görümcemin oğlu zıplıyor yatakta oğlum zıplamış gibi yapıyor ama zoplayamuyor henüz
Aklıma gelenler bunlar
Kötü yanları ise
İşaret parmağını yeni kullanmaya başladı tv kesince çok az şimdilik
Kelime yok anlamlı hayvan taklidi yok
Bazı komutları anlamıyor ( tabağı masaya götür gibi eline veriyorum oynamaya başlıyor tabakla) ama gel git otur kalk ışığı aç kapa biliyor al ver( beri bazen vermiyor )
Arabalarına pek ilgili değil bazen sürüyor 1-2 dk bazen sürdükten sonra 20-30 sn teker çeviriyor sıkılıp bırakıyor
Dışardan eve gelmek istemiyor kendini yerlere atıyor
Tek başına asla olmayı sevmiyor odada yalnız durmaz 1 dk bile hemen peşimden gelir
Bana çok düşkün babasıyla bile çok durmaz hep benimle olmak ister
Aklıma gelenler bunlar . Uyaran eksikliği dediler Kısacası. Şimdilik evdeyi her gün parka gidiyoruz sosyalleşmeye başladık sürekli oğluma konuşmaya başladım kitaptan bir şeyler gösteriyorum oturuyor izliyor göster diyorum göstermiyor . Oyun gurubu buldum haftada bir gün oraya gideceğiz. Çok tv izledi niloyayı ezbere biliyor diyebilirim. Lütfen linçlemwyin 10 gündür öldüm öldüm dirildim. Fikirlerinize ihtiyacım var ne yapabilirim. Nasıl daha güzel ilerleriz nasıl ona her şeyi öğrenebilirim bunu öğrenmek istiyorum