Momyasel Merhaba anneler nasılsınız bebişlerinizle sağlıklı günler dilerim. Benim bebeğim 4 aylık 2 gün bir çok yerde görüyorum 4 aylık ek gıdaya tadımlara geçiyorlar ilk çocuğum bilgi edinmeye çalışıyorum sizce erken değil mi 4 aylık bilemiyorum sizler neler yaptınız erken mi başladınız yoksa 6 aylıkken mi başladınız
MonicaGellerCB Momyasel merhabalar. 5.aydan sonra başlayabilirsiniz tadımlara. Ben öyle yaptım. Sadece yoğurt verdim kaşığın ucuyla. Yine çay kaşığıyla su verdiğim de oldu.
emineee16 Momyasel canım benim bebeğimde 5.5 aylık 5 aylıkken 3 gün kuralına göre tadımlara başladık ama dediğin 4 aylık bende duydum ama şartları işte bebek hiç anne sütüyle beslenmediyse doğduğundan beri sonra doğum kilosunun 2 katına çıktıysa vs gibi bebeğin sağlık durumuna göre doktor belirliyor benim kızım 4 aydan sonra emmeyi bıraktı formül mamayla devam ediyorduk kilosuda istediğimiz gibi olunca doktorumuz tadımlara başlattı
yigitozge Momyasel 5,5 aylıkken kabak , havuç , patatesn, tatlı patates , brokoli gibi verdim öğle saatlerinde şuan 6,5 aylık sabah kahvaltıda çeyrek avokado - yumurta sarısı ev yapımı lor yiyo öğlen yerse çorba ya da yoğurt 2 öğün şuanlık
Badeninannesi1 Momyasel bana da doktor 4 aylıkken başla demişti denedim ama olmadı çocuk hazır değildi oturamıyordu kaşığa ilgisi yoktu koltukta destekle vermeye çalışıyorduk olmuyordu 5 bucukken aylıkken anca geçmiştk tadıma
hiralies Bende gördüm ve benimde 4 ay 2 günlük doktoruma sordum en erken 5.5 aylik baslayabilirsin dedi suan cok erken zaten
bigeminannesi Bebeğim henüz 2 aylık doktorumuz 4 aylık olduğunda taze mayalanmış ev yoğurdu ile başlamamızı söyledi
kod Momyasel Momyasel bende hem anne sütü hem de mama veriyorum ek gıdaya geçme süreci bebeğin nörolojik sorulara tepki vermeseyle alakalı ki bunu en iyi takipli doktorunuz bilir 👍yani şöyle çocuk başını tutabiliyor mu konuşmalarınıza tepki verebiliyor mu agu agu diye göz teması kurabiliyor mu yavaş yavaş destekli oturmaya başlıyor mu vs .. biz de 5 aylık başladık bütün bu sorulara cevap veriyor çünkü.. ek gıdaya başladığım da ise ben üç gün kuralıyla bir alerjik durumu olur diye kademeli şekilde veriyorum İlk üc gün - yoğurt (sabah /aksam) Ara öğünler de muz püresi Sonraki üç gün - bal kabağı (sabah/aksam ) Ara öğünler de armut püresi Sonraki üç gün havuç (sabah/ akşam ) Ara öğünler de elma püresi Sonraki üç gün avakado (sabah /aksam ) Ara öğünler de ayva püresi Meyve pürelerini meyve süzgecinde veriyorum kendi kendine emerek bitiriyor keyifle 😍 Sonraki üç günde patatese brokoliye başlayacağım tadım ayımız bittikten sonra bu besinleri karıştırarak vereceğim
emineee16 Momyasel biz ne kadar şey söylesekte devamlı götürdüğünz bir dooktor varsa o size detaylı anlatır söyler ya da sağlık ocağı ebesiyle görüiebilirsiniz bunu bence her çocuk kendine özeldir çünkü gelişimler farklı
Serap-asel Momyasel bn sadece 6 ay anne sütüyle besledım 6ay 2gunluk suan dün aşı yaptırdık dıe tadıma pazartesi yada Salı başlıcam çünkü aşıdan dolayı vücudu döküntü yaparsa tadımdan mı aşıdan mı anlamam dıe 3gun bekleyıp öyle yapcam doktorumuz 6.ay olmadan tadıma ek gıdaya geçme sakın dedi
aynenncnmmm Momyasel tam 180. Günde başladım sadece anne sütü alıyor 4. Ayda tüm koşulları sağlıyordu ama doktorumuz acele etmeye gerek olmadığını hatta başladığımda da ek gıdayı ağırdan alabileceğimi söyledi. Öyle yapıyorum
Fishfinger Momyasel 5.5 aylıkken tadım 6.5 aylıkken ek gida öğünlere alıştırma. 7.5 dan beri iki öğün veriyorum