hbbt genelde
hbbt dualar tum bebelere gelsin, allah herkesin cocugunu korusun 🥰
sabahları uyandıgında perdeleri acın aydınlık olsun, aktiviteler yapın uyanık geçireceği 1,5-2 saatte.
Uyku pencerelerini sıkı takip edin. Gunduz uykusunu iyi almayan bebek gece uykusunu da yapamıyor. Bu ayda uyku penceresi 1,5-2 saat arası yani bu kadar uyanık kalabiliyor.
Gunduz uykularında ortamın asırı sessiz olmasına ugrasmayın gunluk akısın içinde olduğunu anlamasına yardımcı olur. Gunduz uyuturken cok karanlık yapmaya calısmayın. Yani kısaca gunduzun gunduz oldugunu ona hisettirin.
Ama asıl önemli olan sey rutin olusturmak. Bebekleri saat gibi kurmak gerekiyor.gündüz uyku sinyallerini iyi takip edin gözlerini ovuşturmaya başladığında kaşları kızardığında esnediğinde bilin ki uyku geldi. Gecikmeden hemen uyutun ve ısrarcı olun.
Aksam uykusunu en gec 2000 de baslatmıs olun, her gece aynı seyi yapın.
Mesela benim soyle: 1930da alt değişir loş ışıkta, pijama giyilir, yatağa geçilir, meme emilir sakinleştirici müzik açılır ve uyutulur. Bebege her gece aynı rutimi uygulayınca artık uyku vakti geldigini anlıyor. Yine de gece 2 kez uyanıp emmesi çok normal.
Bir de 4. Ayda ıçuyku gerilemesi var o da fuzrni bozuyor malesef.