Meltem_ikra 15 aylık kızım var ama anlamlı kelimeleri yok dede, gel, ba ba , mem ( emzik ) sadece birkaç böyle kelimesi var daha önce anne diyordu ama artık onu da demiyor normal mi ?
hilalbc Yaklaşık olarak 12 Ayda ilk sözcükten sonra 18 aya kadar sözcük sayısında artış bekliyoruz. 18 aylık bir çocuğun en az 7 8 sözcüğü olmalı. Şu an için normal gibi duruyor ama gelişimini takip edin. Paniğe kapılıp çocuğu sözcük üretmesi için zorlamayın bu kesinlikle ters tepecektir. Eksik yanlış üretimleri şu an için sorun değil. Doğrusunu model olmaya devam edin. Duyarak ve sizi taklit ederek öğrenecek dili. Karmaşık uzun cümleler kurmak yerine edinmesini istediğiniz sözcüğü bağlam içinde basit bir şekilde sunun. Günlük rutinlerinize dahil edin. Oyun sırasında da sürekli soru sormak ve komut vermekten kaçının. Çocuğun ilgilendiği oyuncak üzerinden yorum yapın.
fa_sena_y hilalbc merhabalar bu konuda bilgilisiniz sanırım o yüzden sormak istedim benim kızım da 17 aylık olacak 70 civarı kelimesi var (hayvan sesleri ve ses taklitleri harici). ama ikili cümle kurmuyor henüz. örneğin bitti gitti geldi der ama ben ne gitti ne bitti dediğimde arkasını getirir. örneğin gittii diyor ne gitti diyorum kedii diyor. bu şekilde. ikili cümleye teşvik etmek için nasıl yapmalıyım acaba?
hilalbc fa_sena_y Evet dil ve konuşma terapistiyim. İkili cümleye geçiş için o noktada soru sormak yerine genişletme stratejisini kullanın. Örneğin “bittii” dedi. “oyun bitttiii” şeklinde genişletin. O size bir sunduysa siz ikiyi hedefleyin.