Gzd3- 0-3 yaş çocuğun zekasının %85 inin tamamlandığı evredir. Siz bu evrede ekran maruziyeti yaşatırsanız buna 5 dk da dahil, sadece yemek yedirirken açıyorum ifadesi de dahil, bebeğinize ciddi zararlar verirsiniz. Bunlar bilimsel çalışmalar ile kanıtlanmıştır. İster kabul ederler ister etmezler. Çocuğun 0-3 yaş aralığında ekran maruziyeti değil dil maruziyeti yaşaması gerekir. Çocukla ne kadar iletişime geçip ikili (nitelikli) diyaloglar kurarsanız çocuğun zeka gelişimine o kadar fayda sağlarsınız. Ekran izleyen çocuk hipnoz olur ve ikili diyaloglara girmediği için dil gelişimi geride kalır.
Dil gelişimi = Zeka gelişimidir.
Yok eltimgilin çocuğu TV izledi bülbül gibi şakıyor, erkek çocukları geç konuşur ya da genetik geç konuşma ifadeleri bilgisizlikten doğan, komik ifadelerdir. Benim oğlum 10 aylık, sıfır ekran. Şuanda 10 dan fazla kelimesi var ve taklit gelişimi gayet iyi. Bunun sebebi sıfır ekran ve çocuğumla sürekli nitelikli konuşmamdan dolayıdır.
2 aylık olduğundan beri her gece yatmadan kitap okurum.(Daha çok küçük ne anlar ki gibi bilgisizce yorumlara asla kulak asmayın. Bebekler kayıt cihazı gibidir.Çevresinde ki herşeyi kayıt eder ve sonra anlamlandırır. Hepsinin bir dizilimi var.) Bütün bebekler öğrenme potansiyeli olan birer minik dahiler olarak dünyaya gelir. Onu köreltmek ya da Parlatmak Ebeveynlerinin elindedir. Size tavsiyem bunlar, gerisi size kalmış.