___momm inanın tek dikkat ettiğim şey şu bir şeyleri oyun oynarken anlatmak. Yani şöyle o an oyun oynuyorsak elinde inek varsa mesela a bak bu inek, siyah beyaz renkleri gördün mü bize süt veriyor möööö hadi sütümüzü içelim. Falan böyle tanımlıyorum her şeyi. Ama durduk yere değil. Yani onun ilgisini çeken şeyleri. Lambayı gösteriyorsa bak bu lamba bize ışık saçıyor diyorum, anahtardan lamba kapatıyorum a kapandı tekrar açıyorum şimdi de lamba açıldı gibi gibi. Özellikle bir şey öğretme gayretinde değilim. Çünkü bu benim için yorucu bir şey. Dediğim gibi onun zaten ilgisinin üstünde şeyleri ona tanımlıyorum. O an söylemese de yer ediyor aklında. Ayrıca kaygılanacağınız bir şey yok gibi anlattıklarına göre. Benim abim örneğin 4 yaşında konuşmuş, babam da öyleymiş. Biraz genetik aktarım bu konuşma işi. Ve o dönem annemde kaygılanıp doktora götürmüş. Herhangi bir kelimesi var mı diye sormuş. Baba dede diyo demiş annem. Tek bir kelimesi dahi varsa hiç korkmayın demiş. Ben hep bunu baz alıyorum. Çocuk adını anlıyor, eşyaları söyleyince onlara yöneliyor yani ne dediğinizi anlıyor, duymasında herhangi bir sorun yok seslere tepki veriyor ve bir kelime dahi olsa konuşması varsa sonradan açılacaktır o. Eğer ki içiniz rahat etmiyorsa bir anne olarak 2 yaşında bir dil konuşma terapistine götürebilirsiniz. 2 yaşından önce erken oluyor çünkü. O değerlendirecektir içinizi rahat ettirecektir