Gul244 Kizlar bebeğim 5 aylik başını tutabiliyor ama kucakta veya destekli otururken kafasinını omzuna doğru sağa yada sola eğiyor çocuk doktoruna söyledim tortikollis olabilir diyip ultrason istedi çektirdik normal çıktı ama kafama cok takiliyor normal mi boyle yapmasi
Nil2022 Gul244 merhaba bunun yanı sıra sağ veya sol elinden birini diğerine göre daha az kullanma ya da tekini yumruk yapma var mı?
Dogacelik Gul244 göz doktoruna kontrol yaptırdınız mı hiç? Görmeyle alakalı sorundan olmuştu yeğenimde. Sanırım astigmatı ileriymiş. Gözlük takmaya başladı küçük yaştan.
GezginPaNDa Muhtemelen boyun kasları çok gelişmediği için sağ sola ediyor olabilir. Bol bol karın üstü egzersiz yaptırın
Nil2022 Gul244 bebeğimde serebral palsi denen rahatsızlığın bir boyutu çıktı. 7-8-9 aylıkken başını sağa yatırıyordu. Acıbadem hastanesinin en iyi doktorlarına götürdüm tortikolis yok güçsüzdür diyip geçiştirdiler. Aynı hastanenin fizyoterapisti pilates topuna oturtup boynu güçlendirebilecek egzersizler verdi. Güçlendirip düzelttim kendim boynunu evde egzersizle. Bebekken sağ elini daha az kullanıyordu sola göre. Tek bir nesne gösterirsek önce sol elle almayı tercih ediyordu. 14 aylıklen yürüdü kendiliğinden fakat sağ ayağı biraz içe bastı hep. Dengeyi bulmaya çalışıyordur dendi etraftan. İçime sinmeyince başka bir fizik tedavi profesörüne götürdüm. Muayene edip nörolojik dedi. Bebek nörolojisine gittik ilaçlı emar çekildi ve sonuç doğrulandı. Sağ tarafta kısmi felç. Doğuştan. Yürümeye başlanadan anlaşılması hafif bir vaka olduğu için zormuş ama nöroloğun dediği hep bir eli daha çok kullanması, diğerini fazla yumruk yapması ve boynunu sağa yatırması hep ondanmış. Şimdi 5-6 yıl fizik tedavi alacağız 3 aydır başladık. Hafif aksayarak yürüyor. biraz zor günler ama önemli olan geçecek olması. Sakın heyecanlanıp bebeğimede mi böyle demeyin. Takip edin. Sadece güçsüz olduğu için olabilir. İlla böyle şeyler çıkacak değil. Bol bol karın üstü koyun. Takip edin. Sevgiler 🙏🏻🌸
Gul244 Nil2022 çok çok geçmiş olsun gerçekten okurken bile etkilendim ve üzüldüm rabbim şifa versin. Bişey sormak istiyorum sadece sağ tarafa mi kafasını eğiyordu bebeğiniz benimki bazen sağa bazen sola yapıyor sabit bir taraf değil
Dokuzkasimbebesi Nil2022 merhaba , öncelikle rabbim şifa versin benim oğlum 4, 5 aylık normal duruyor ama konuşturmaya çalışınca , yanı tepki verince kendini sağa yatırıyor ben kulaktan şüpheleniyorum yada dış küstüğünde hep ne hikmetse sağ kulağına kadar akıtıyor çok çok hafif sarı akıntı oluyor , uyurken kendinş uyutmak için midir bilemem ama sağa sola sallıyor kendini bir kaç gündür çok ilerledi artık boynunu tutmuyor büküyor tummy timede sıkıntı yok kaldırıyor kendini yatırınca da kaldırıyor kendini kalkmak istiyor kucağımda destekli oturtcam ama belini tutamıyor sanırım çok eğiyor kendinş hazır değil . tummy timeden ziyade slingle çok gezdiriyorum etkisi var midir bilmem uyumadığu sürece etrafı izliyor . bir kaç resim ekledim genelde böyleyiz bir kaç gün önce masa sandalyesinde böyleydi
Nil2022 Gul244 evet sağa eğiyordu. Kısmi felç sağı tutmuş sağ taraf kaslarda güçsüzlük yapmış. Bazısında solda ya da her iki tarafta da olabiliyor. Sizinki öyle bir şey değildir eminim. Çünkü bebeğim 3,5 aylıkken hep sol eli daha çok kullanıyordu, sağ eli hep yumruk yapıyordu. Olsa dikkatinizi çekerdi mutlaka. Teşekkür ederim. Allah tüm çocuklara şifa versin
guler07 Benim ikizlerden oğlanda yok ama kız da boynu içe çökük gibi bi duruş var. İki bebek olunca net fark ettim. Böyle omuzlarını yukarı çekmiş de korkuyormuş gibi bir duruş. Kafası da hafif yamuk duruyor mozuna doğru ben de post açıp soracaktım
guler07 Gul244 yok daha gitmedik hani duruşu böyle üzülmüş korkmuş gibi görünüyor. Bayadır farkındayım soruyorum diyorum böyle duruyor ama anlamamıştım bi farklılık olduğunu. Baktım duruşu değişmiyor ve diğer bebeğimden farklı baya. Eşime dedim o da fark etti artık doktora kontrole gisince soracağız inşaAllah. Csnım sıkıldı epey umarım bebeklerimizde sorun yoktur siz tortikollis yazınca girdim baktım benimkinin görüntüsü biraz benziyor ona ama emin değilim bazen düzeltmeye çalışıyordum düzelmiyordu şimdi bi yastık filan koyucam bakalım nasıl olacak
Gul244 Dogacelik yok hayir yaptirmadik en kisa zamanda yaptiricam sağolun yazdiginiz için benimde aklima geldi nesne takibi falan cok iyi odanin kapisindan girdigimde uzakta olmasina rağmen bakar heyecanlanir ama kontrol ettireceğim
Gul244 guler07 bencede en kisa zamanda doktorunuza gösterin en iyi onlar bilir tabiki tortikolis tek tarafa eğik oluyormus galiba benim oğlum bazen sağa bazen sola eğiyor kafasini mesela mama sandalyesine oturtunca kafasini eğiyor yana dogru tam dik durmuyor doktora ilk soyledigimde bence sorun yok ama içiniz rahat etsin diye ultrasonla bakılsın demisti o da normal çıkınca bisey demedi ama biz anneler bi farklilik olduğunu hissedince düzelene kadar içimiz rahat etmiyor işte
Azram3523 Dokuzkasimbebesi bence bebeginiz daha çok kiçük oldugu İçin oturmaya uygun olmadığını düşünüyorum bu benim görüşüm tabiki siz annesisiniz. Vucut henüz oturmaya hazır değil o yüzden kendini saldığı için yana yatıyodur
Azram3523 Dokuzkasimbebesi kulağıda benım kızımında hep sağ kulağı akardı doktor yatarak emziriyosan yada yatarak burun temizliği yapıyosan olur demişti hiçbirini yapmıyodum ama dışarı cıkarken kulağını tam kapatmıyomuşum ben o yüzden oluyomuş sonradan farkettim yada yıkarken su kaçıyor olabilir demişti
Meslisssas Dokuzkasimbebesi benim oğlumda böyle 5 ay 10 günlük düzeltilmii yaşla 4 ay 10 günlük (bebeğim tam 1 ay erken doğdu) bende mama sandelyesine 2 dk otururuyorum aynı bu şekilde sağa sola yatıyor, sırtına yastık koyup oturttuğumda kafası yine aynı şekilde sağa sola yatıyor bir sorun mudur bu acaba
Dokuzkasimbebesi Dokuzkasimbebesi @Nobodyyy111 postlarıma bakar mısınız resimler ekledim dünden beri biraz endişeliyim slingle sırtı dönük gezdiriyorum bir faydası olur mu ? ne egzersizler önerirsiniz ?
Dokuzkasimbebesi Azram3523 evet ya bazende yeni uyanmış halı böyle tutuyor kendini ama ne bilim işte :(
Dokuzkasimbebesi Azram3523 yatarak emziriyorum burun temizliğini bayadır yapmıyorum her ihtimal olabilir