Kızlar arkadaşlarımın çocukları arasında 1 ay var. İkiside 3 yaşında. Biri aşırı sevecen hiç vurmak nedir bilmez gayet iyi konuşuyor, diğeri de sakin ama daha tek kelimesi yok, hiç 3 yaşında gibi değil insanlarla iletişimi 10 aylık bebek gibi kalmış. Annesi söyledi zaten, aşırı ekrandan bu kadar ilerlemiş diye. Avmye gitsem rahat etmek için verirdim eline telefonu diyor , evde de aynı şekilde çok vermiş iletişimi de kesmiş bu esnada. Şimdide tamamen kaldırdık telefonu tv yi diyor.
Ama diğer arkadaşımda izletirdi arada telefondan. Diyor ki ben asla eline verip gitmedim izlerdi biraz sonra sıkılırdı zaten. Parka giderdik hergün diyor, kalabalık ortamlarda çok bulunmuşlar. Çok ilgilenirdi zaten bende görüyordum hep etkinliklere götürüyordu falan. Telefon ikinci planda kalmış yani.
Şimdi ben çok araştırıyorum bunu, hiç ekran olmaması cidden en güzeli kendi gözümle gördüm zararlarını. Ama diğer bebişi de gördüm o çok çok az izlermiş şuan iyi durumda. Yani çok zorlanılan zamanlarda açılmasının belki zararı yoktur ama sürekli elinde telefon olmaması gerekiyor kesinlikle. Şuan kadın 3 yaşındaki çocuğu toparlamak için uğraşıp duruyo