Yeniann3 Detaylı ultrasona girmeden önce heyecan vardı asla bi korku yoktu ama aldığım sonuç aşırı etkiledi beni. Devlette yaptırdım sol böbreği göremediğini söylediler amniyosentez sıvısı alınıp bakılacakmış. Tam olarak nasıl birşey bilmiyorum ama iyi değil diyorlar. İyi değilsen kasıt ne acaba lütfen bilgisi olan bilgilendirebilir mi beni. Kabul etmedim kendi devletteki doktoruma sonuçları gösterdim bu şekilde riskli gebelik olduğu için doğuma burada yapamaya biliriz üniversiteye sevk etmem gerekir dedi. Ne gibi riski var niye böyle söyledi. Ben hiç birşey anlamadım Ve iyice korkmaya başladım. Şu an özele perinotoliji bölümüne randevu aldık. Ama ondan önce ilk doğumu yapan özel bi doktor vardı ona da randevu alsam sonuçlara bakarmı bana yardımcı olur mu acaba 😔
tammozom Yeniann3 canım sıvı alımı hem seni hem bebeğin hayatını tehlikeye sokuyor ayrıca aldirsan bile sonuç degismeyecek bana da demişlerdi down sendorumu yüzde 90 diye ama aldırmadım böbrekte genişleme var dediler hepsi geçti doğuma yakın hicbir şeyi yok oğlumun çok şükür olsa da her şeyiyle kabul etmiştim niye onun hayatıyla oynayim
nekoydunkafana Yeniann3 ben yaptırdım amniyosentez beyinde ve başka bi kaç yerde parlaklık var demişti doktor korkulacak bi işlem değil çok kısa sürüyor işlemden hemen sonra tekrar dinletiyorlar bebeğin kalp atışlarını falan benim sonuçlar temiz çıkmıştı çok şükür oğlum gayet sağlıklı dünyaya geldi umarım sizinki de temiz çıkar içinizi ferah tututun 🍀
Prensimm Yeniann3 ilk önce iyi bir ayrıntı ultrason yapan bir doktordan tekrar baktır belki bakan doktor görememiş olabilir sonra istersen fetal DNA yaptır dogumunuda devletin perinotoji olan bölümleri var orda devam eder orda yaparsın üzülme canm kimi insanda tek böbrek olabiliyor ve bunu seneler sonra bile fark edenler oluyor
busra170823 Benden de almak istediler yok down sendrom tehlikesi var diye devlet hastanesi aldırmadım asla devletteki doktorlar para alıyor sanırım
dunyamveben İçinizi ferah tutun perinatoloji ye de gidin ama ne derlerse desinler kendinizi yıpratmayın bana da çok şey söylediler bende gittim o bölüme hatta o bölümde doğum yaptım başka bir yerde ,bebeğim gayet sağlıklı doğdu çok şükür maşallah 🧿🤗🤲
Yeniann3 dunyamveben canım zaten perinatoloji bölümünden bana bunu söylediler. Detaylı ultrason için gittim sol böbreğini göremiyorum onay verirsen üniversite hastanesine yönlendirip bu işlemi yaptırmak gerekiyor dedi. Amniyosentez sıvısı falan yazıyordu kâğıtta. Senin adına çok sevindim. İnşallah bende sağlıkla kucağıma alırım bebeğimi. Bunu öğrenmem iyi mi oldu kötü mü bilemiyorum asla kafamdan çıkaramıyorum. Kimseye belli etmemeye çalışıyorum ama insan ister istemez üzülüyor 😔
busra170823 Yeniann3 evet gerek yok dedi sakın aldırma dedi sıvı falan bir hafta full üzüntüden ağladım bide. Herkesten sıvı aldırıyorlar mal gibi
Dilannn1334 Öncelikle çok geçmiş olsun bebek yoğun bakımı olan bir hastanede doğum yaparsanız daha iyi olur bu tarz durumlarda bende çok sıkıntılar çektim gebeliğimde her ay Çapa da perinatolojiye gidiyordum her seferinde de farklı bir sıkıntı çıkıyordu bağırsakta parlaklık böbreklerin eşit olmaması kafasının çok büyük olması vs her gittiğimde başka bir sorun söylendi haftasıyla bazen bazı şeyler uyumlu olmuyor mesela kafası çok büyük dendiğinde üç haftaya yakın önde gidiyordu ama sonra kafa büyümedi durdu gövde büyüdü denge sağlandı o an için çok büyük bir problem aslında ama taşlar zamanla yerine oturacak içinizi ferah tutun annenin hisleri genelde doğru çıkıyor ben hep bebeğim sağlıklı eminim diyordum nur topu gibi bir oğlum var gayet sağlıklı 🧿 önceki gebeliğimde amniyosentez yaptırdım hayatımın en zor anlarıydı çok acı çektim çıkacak sonuç kararınızı değiştirmeyecekse hiç yapmayın
Yeniann3 Dilannn1334 yaptırdıktan sonra ne gibi sonuç olacak ki. Ben bebeğimi her türlü kabul ediyorum zaten. Ve gerçekten bende hissediyorum inşallah sağlıklı. Bu detaylı ultrason yaptırarak hata mi yaptım çünkü çok hassas takıntılı biriyim. Doğuma kadar bu stres daha çok bebeğimi etkilemez umarım 😔
Yeniann3 busra170823 ya ilk doğumu bi özelde yaptırmıştım. Beni böyle perinotolojiye göndermedi. Sanırım detaylı ultrason yapmadı herşeyi kendisi baktı. Öyle hatırlıyorum çünkü öyle yarım saat 40 dk süren bi muayene hatırlamıyorum. Hepte makinelerin iyi olmadığını söylediler devlettekiler. Garantide konuşmuyorlar. Detaylı ultrasonun amacı garanti bilgi vermek değil mi? Ama asla net birşey konuşmadılar hep mışlı mişli
Yeniann3 tammozom yani bende bunu anlayamıyorum sıvı alınınca ne olucak. Olmayan böbreğe ne yapılabilir ki. Yani aklım durdu artık ne düşüneceğimi şaşırdım. Ne olur ne olmaz diye özelden perinotolojiye randevu aldım. Ama onun öncesinde bi doktorada durumu anlatmak istiyorum. Ama özel hastane ya acaba bu sonuçlara bakarmıki
Yeniann3 nekoydunkafana canım tam anlatabilirmisin nasıl bir işlem. Netten bakıyorum düşük olabilir falan diyor. Bebeğe birşey olursa diye çok kafama taktım
busra170823 Yeniann3 şimdi detaylı ultrasonda hep bakarken net bilgi veremeyiz diyorlar zaten de o sıvı olayı çok arttı sonuçta senin bebeğin şöyle karar ver birşey olduğunda aldırcakmısın doğuracak mısın eğer sonuç kararını etkilemiycekse o sıvıyı aldırma
Yeniann3 Prensimm çok sağol canım. Evet özel bi yerden randevu aldık. İnşallah kandil yüzü suyu hürmetine iyi haberler alırız 🤲
Yeniann3 Prensimm canım gittim başka özel bi doktora. Aynı şeyi söyledi muayene etti sol böbreği göremedi. Fetal dna ne oluyor acaba? Doktor bildiği bir perinotoliji uzmanına gönderdi. Genetik mi önemli olan o diyor.
nazla Ben yaptırdım canım şuan bebeğim 9 aylık eğitim araştırmada yaptırdım bir sıkıntı olmadı 6 aylıktı yaptırdığımda baya büyüktü
Yeniann3 nazla canım nasıl bir işlem tam olrak anlatabilirmisin? Bebeğime birşey olur mu? Birde uzak yerde yaptırıcam yola çıkmamda bi sıkıntı olur mu
nazla Yeniann3 ama ben perinatoloğada gittim o bana nerdeyse hiç bişey yok demişti onlar biliyor bence onada gidebilirsin önce canım
Yeniann3 nazla evet dediğin gibi oradan da bilgilendirirler beni değil mi? Kafam o kadar karışık ki ne düşüneceğimi şaşırdım
Bebekcino Yeniann3 Amniyosentez korkulacak birşey değil doktor böbrek göremediyse kromozomsal bir hastalık olma riskine karşı bunu ister istemesi doğru. Ama sıvı aldırmak istemezseniz panorama testi öneririm en azından bir hastalık varsa aldırmak için değilse de tedbir bilinç için gerekli
Yeniann3 Bebekcino evet canım bilmek önemli ama aşırı etkilendim. Kafaya ister istemez takıyorsun. İnşallah o doktor görememiştir. Zaten öyle ihtimallerde saydı
Yeniann3 Bebekcino canım başka doktorla görüştüm aynı şeyi söyledi genetik mi değil mi ona bakılması gerekiyor dedi. Bunun için illa sıvı mi alınması gerekiyor? Bebeğime birşey olursa diye korkuyorum