balkaymak__ Selam kızlar,kızım 17 aylık oldu.Dede,nene,teyze,kedi,mama,meme,gel,al,aç,at,turuncu,yeşil,sarı,baba,bebe,cici,ninni,hav hav,deh deh,cik cik,civciv gibi kelimeleri var.Ama henüz ikili cümlelere geçemedik.Sizlerde durum nedir ?
Zlm balkaymak__ bir bildiği bir bilmediği kelime ile siz cümleler kurun ona örnek olsun emir kipi ile çok fazla ek kullanmadan anlaşılır bı şekilde kelime sayısı güzel bence
Elfelf475 balkaymak__ bunları söylüyorsa 20 aylıkken falan cümle kurmuş olabilir. Benim oğlum da çok konuyordu 20 aylarda ikili cümleye geçti. 24 de baya baya uzun cümleler kurdu. Şimdi susmuyor erkek olmasına rağmen erken konuştu ama buna seviniyorum. Bir yandan da kapama düğmesi yok dinlenmiyor hiç çenesi 😬
Omeraslan balkaymak__ Oğlum dede,abi,abla,nerde,anne,teyze,Sena, Şura, Halis, at,al,ver, aç, tırtıl, ağaç, arı, cuf cuf, su,bay bay,baba,top,gol, birkaç tane de hayvan sesi çıkarıyor. İkili kelimesi sadece baba aç,abi gel,anne bay bay tarzında fazlası yok.
Yasemin5 balkaymak__ Benim kızımın kelime sayısı sayamayacağım kadar çok. 17. Ay içinde ikili cümlelere geçti. Şimdi +1 ile konuşuyorum. Baba gitti diyor. Artık “Baba işe gitti” diyorum. BKalım ne zaman bıcır bıcır konuşacak😂 18 ay 20 günlük🌸
Yasemin5 balkaymak__ Hayır. 3 yaşına girmeden göstermeyeceğim. Beyinin büyük bir kısmı yaşamın ilk 3 yılında gelişiyor. Bu yüzden ekran ile onlara zarar vermemek görüşündeyim🌸
Lolik balkaymak__ bizim de kelime sayımız çok ama ikili cümlelerimiz belirli kalıplarda , hadi be, anne aç, baba baybay, ali dede gibi . Çok üstelemeye kafaya takmaya gerek yok bence zamanı geldikçe yeni kelimeler uzun cümleler illaki kurucaklar😄🥰
Betulll53 balkaymak__ 16 aylık Anne -baba -babaanne- anneanne -dede- yenge furkan -dayı- gel -gelim mi -pisi pisi- mööö -bili bili (tavuk)- cik cik- arı -hav hav -meeee -elma -açim mi -pisi pisi çağrim mi - bebi - kendi ismini söylüyor Eylüüül - Allah 1 Aminnnn -git -enaaaa (şaşırma) cisimleri biliyor getir dediğimizde pis yaptın mı diyoruz püfff diyo çiş diyo daha çok var aklıma gelenler kız
linaysl Benim kızımda 17 aylık ve sayamicağım kadar krlimesi var yani ben ne desem hemen onu kapıp söylüyor, ikili cümlesi henüz yok ama kendini ifade edebiliyor ne istediğini sorunca söyleyebiliyor. Tv izliyor siz sormadan ben yazıyım