Bir deney izlemiştim, bir demire biberon bağlıyorlar, diğer tarafta da anne figürü olan bir oyuncak maymun koyuyorlar. Bebek maymun açlığını hep o demirden karşılarken; korku, sevgi gibi duygularında anne figürüne gidiyordu. O yüzden bağ muhabbeti yapanları dinlemeyin siz bebeğinizle ilgilendikten sonra o bağ çok güzel kurulur 💓
Ancak sağarak emzirme konusunda iyi düşünün derim. Şu an göğsünüzün acısıyla böyle düşünüyorsunuz ama sağım işi ciddi bir disiplin istiyor. Her gün geceleri uykunun en tatlı anı da dahil 2 saatte bir sağabilecek misiniz? 3.5 aylık bebeğimle gün içinde o kadar yoruluyorum ki, gece 1 kere o ağlamasa asla asla yataktan kalkacak halim olmuyor. Keza ben ara ara sağım yapan biriyim ve sağım yaptığımda gelen miktar cidden moralimi bozuyor. Oysaki bebeğimin karnı gayet güzel doyuyor ve hatta obur bir bebek sayılır.
Çişli bez sayısı yeterliyse zaten doyuyordur hiç endişelenmeyin. Makine de zaten bebeğin çektiği o asıl yağlı kısmı tam anlamıyla çekmiyor zaten. Benim doğum sonrası sütüm çok gelmesine rağmen bebeğim hızla kilo kaybetti, çünkü çene kasları o kadar zayıftı ki, sütü çekememiş. İlk bir sadece 800grlık bir mama ile takviye yaptım (genelde sadece geceleri verdim), sonrasında mamayı da bıraktım ve şu an gayet iyi emiyor. O süreçte sağmaya çok özen gösterdim, aksi halde mastit olma yolunda ilerliyordum ve o sağma işi gerçekten ama gerçekten bir külfetti benim için.
Bu arada benim göğüs ucum olmadığı için silikon uç kullandım. Hala da kullanıyorum. Onu kullanabilirsiniz, ilk zamanlar o da zor oluyor ama süt terbiye olunca kullanımı rahat oluyor.