beyza1207 Ov. Siz etkinlik olayını biraz yanlış anlamışsınız.
Öncelikle çocuğunuzun ayı ve gelişim durumuna göre çocuğunuzla etkileşim halinde olmalısınız.
Yarışta değiliz, sakin olun lütfen.
Şuan ihtiyacı olan en önemli şey, keşfetmek! Bunu da en çok ağız yoluyla yapıyor olması gelişiminin iyi düzeyde seyrettiğinin göstergesidir. Siz ondan yapamadığı/yapmadığı bir şeyi ısrarla isterseniz esas bu gelişimine katkı sağlamak yerine ket vurmak olarak geri döner. Aynı zamanda sizin yaşayacağınız hayal kırıklığı ve bunun sonunda oluşacak olan öfke cabası.
Henüz yeni oturmaya başlayan bebeğinizin dikkat ve odak süresi 3-4 dakikadan fazla değil. Bu sürede de edinmesi gereken en büyük kazanım, sağlıklı iletişim halinde olmak. 3. Dakikanın sonunda “etkinlikten” bulamadığı iletişimi muhtemelen ağlayarak ortaya çıkaracaktır. Çünkü onun konuşamadığı için tek iletişim yolu bu..
Lütfen instagramdaki 30 saniyeden fazla sürmeyen paylaşımlara aldanmayın. Ve bebeğiniz ile gözgöze sağlıklı bir iletişim kurmanın dahi ne denli önemli bir “etkinlik” olduğunu unutmayın.
Zaman ilerledikçe her şey iki taraf için de daha kolay olacak.