18 aylıkken gece emmelerini kestim. Öncesinde hep uyku öncesi emzirip memelerde uyuyacak diyordum, uyanınca yine emzirdim ama yakında memeler gece hep uyuyacak dedim. 2 hafta kadar böyle yapıp sonra gece uyanınca sadece su verip meme uyuyor dedim. 2-3 gece bir kaç defa az ağladı ve gece emmesini kestik. Uykusu düzene girdi.
Sonra gündüz emmelerini bir düzene soktum, sabah kalkınca, öğle uyku ve akşam uyku öncesi emzirdim. Hem devamlı emme olayını azalttık hemde sütüm azalmaya başladı. Bu süreçte artık sütümüz bitecek, abiler süt içmiyor, memeler hep uyuyacak dedim. Kendi memeler uyuyacak demeye başladı 😂 sonra 23 aylıkken yani tam 2 hafta önce artık süt bitti, uyuyor diyerek emzirmeyi birden bıraktım. Bir sabah uyanınca istemedi ve bunu fırsat görüp karar verdim. Direk kabullendi, arada soruyor ve oyalıyorum. Sütüm de zaten azaldığı için bende sıkıntı yaşamadım, çok hafif şişkinlik oldu. 2-3 defa çok kısa ağlamıştır.
Eğer farklı bir durum (hastalık, ameliyat vs gibi) yok ise 2-3 aya yayın ve devamlı konuşarak bitirin. Bütün anlattıklarınızı anlıyorlar ve uzun süreye yayınca daha kolay oluyor. Benim oğlum gece 6-7 defa uyanan, gündüz defalarca emmek isteyen bir bebekti. En sevdiği şeyden iğrenerek bıraktırmaya benim gönlüm el vermedi 🥺
Kolay gelsin size ☺️