esrayusuf46 Merhabalar. Bebeğim bir yaşına girmek üzere ama elini ağzına götürme nesneleri ağzına götürme (şu ara tek tük yaptığını gördüm) biberondaki mamayı kendie eliyle içme yok. Böyle bir süreç geçiren var mı? Destekleyici neler yapabilirim?
gokceokur esrayusuf46 benim kızımda 11 aylık olacak ağzı dışında her yere sürüyor ve atıyor besinleri.önune koyimdr yesin diyemiyorum aç olsa bile ağzına götürmez ve bazı şeyleri eklemekten haz duymuyor.onceden herşeyi kendi yerdi blw şeklinde yapardım ama artık yemiyor kendi başına.oglumda 4 yaşında önüne yemek koyarım yiyebildigi halde çoğu zaman yemek buz olur yemez biri yedirsin diye bekliyor resmen.
seizetheday esrayusuf46 valla 19 aylık oğlum biberonu daha yeni kendi tutmaya başladı çünkü hep ben içirdim vermedim ki eline bence önüne koyun sizinle birlikte yesin izlesin sizi yapar ben hep oğlumla birlikte yiyorum bu şekilde izleyerek daha çabuk öğreniyor
petitonunannesii esrayusuf46 Benim oğlum 16 ayına kadar burnunda NG borusu ile beslendi.Yani biz ek gıdaya 16 ayda başladık.Suan 26 aylık oldu.Dökerek yesede yani yaşıtları gibi olmasada çatal kaşık kullanmaya başladı.Siz pes etmeyin ergoterapiye başlayabilseniz çok faydası olur.Bizimki de çok hastalık geçirdi wes testi yapıldı yani tonla zor süreç.Bir arkadaşımın bebeği de duyu hassasiyeti var genetik hastalığı da var diye.O da ağzına yiyecek götürmüyordu ergoterapiye başladılar artık yavaştan götürüyor ağzına
guldef esrayusuf46 11 aylık kızımda kendi tutmaz tutmadığı gibi bu ara çok bıberon reddi yapıyor. Ben icirmeye razıyım ama içmiyor uyku aralarında vermeye çalışıyorum çok zor bir süreç
esrayusuf46 Elifturcan evet eline bir şeyler verdik gösterdik ama elini tutup biz ağzına götürünce bile huylanıyor. Emzik çok verdik slakası var mı bilmiyorum
Elifturcan esrayusuf46 onunla alakalı değildir kuplu biberon deneyin kendi almaya çalışsın ona tuturun eline hep bir şeyler verin böyle devam ederse bir doktora danışın onlar daha iyi bilir
esrayusuf46 Elifturcan yapıyoruz onu da. Genetik bir rahatsızlıktan dolayı her anlamda gelişim geriliği var onunla alakalı ama destekleyici bir şeyler arıyorum
gokceokur esrayusuf46 yok canım maşallah gelişimi güzel.ham dio ama ağzına götürür gibi yapıp yere atiyo yada bana uzatıyor ben verince yiyor ama kendisi oyuna çeviriyor.mınciklama,atma gibi şeyler yapıyor.normalde herşeyi ağzına götürmeye meraklı oyuncak falan olsun ama yemeği götürmüyor ağzına.
Zll90 Benimkide biberonu kendi içmiyor 12 aylık ama munchkinin pipetli suluğınu kendi güzel içiyor tutma yerli olanını, eline vermeye çalışın seviyor çocuklar
Melek1616 esrayusuf46 benim oğlumda normalde götürmezdi 7. Ayda götürmeye başladı 8 aylıkken taze soğanı önüne koydum eliyle aldı ağzını götürüp ısırmaya başladı
esrayusuf46 Melek1616 duyu eksikliği sanırım her şeyi eline alır oynar ama ağzına götürmez ama biz elini tutup götürünce sinirleniyor istemiyor gibi de geliyor